شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
دیدار رئیس جمهور محترم جناب دکتر روحانی با حضرت آیت الله العظمی صافی

آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به اتفاق تعدادی از وزراء، رئیس دفتر و دستیار ویژه‌ی خود با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار آقای رئیس جمهور از حمایت‌های حوزه علمیه، مراجع عظام تقلید وبالاخص حضرت آیت الله العظمی صافی از برنامه‌های دولت تشکر نمود و گزارشی از وضعیت فعلی کشور ارائه نمود.

مرجع عالیقدر جهان تشیع نیز با تقدیر و تشکر از آقای دکتر روحانی و هیئت همراه فرمودند: من از شما تشکر میکنم و برای موفقیت بیشتر شما در خدمت به مردم و سربلندی نظام اسلامی دعا میکنم.

معظم له ادامه دادند: ما میدانیم که امکاناتی که در دست شماست محدود است و شما با پاره ای از مشکلات گذشته روبرو هستید؛ اما تلاش و جدیت شما و همکاران محترمتان برای رفع کمبودها و مشکلات و رفع موانع اقتصادی و برای رفاه مردم مشهود می‌باشد. مردم فهیم ما این مطالب را درک می‌کنند و به دولت شما امیدوار هستند، شما هم سعی کنید این روحیه ی امید و نشاط را برای مردم حفظ نمایید و اهتمام شما به رفع نگرانی‌ها ستودنی است.

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی کاهش هرچه بیشتر اختلافات جناحی را به نفع مردم و مصلحت کشور دانسته و افزودند: توجه به سیاست خارجی حائز اهمیت است و نباید فقط یک یا چند کشور موضوع سیاست خارجی ما باشد. بلکه باید به رابطه سازنده با دیگر کشور‌ها توجه شود

ایشان با توجه به اوضاع منطقه و دسیسه‌های دشمنان برای مسلمانان جهان فرمودند: امروز خطر داعش و گروه‌های تروریستی بسیار زیاد است و باید با درایت و ارتباط درست با کشورهای اسلامی این خطر را برطرف و جهان اسلام را از لوث این جنایتکاران پاک نمود.

حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: انشاء‌الله شما بتوانید با کارهای خوبی که برای مردم شریف ایران انجام می‌دهید رضایت خاطر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را جلب نمایید و حاکمیت شرع مقدس و هویت دینی کشور ما همیشه محفوظ باشد.

معظم له در این دیدار، از وزیر محترم بهداشت  جناب آقای دکتر هاشمی  که در جلسه حضور داشتند، تشکر ویژه نمودند و فرمودند که این انتخاب برای دولت باعث افتخار است که اینچنین به مردم خدمت میکند.

مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به سوابق تاریخی  بیان فرمودند: شهر قم از شهرهای مهم عالم اسلام است که مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به این شهر قداست خاصی بخشیده و سوابق تاریخی و حدیثی این شهر هم حاکی از شهری است که همیشه در عالم اسلام محترم و مقدس بوده است و خدمت به این شهر و مردم آن افتخار بزرگی است که انشاء‌الله شما بیش از پیش در این خدمت بزرگ موفق باشید

معظم له در بخش دیگری از این دیدار که به صورت خصوصی برگزار شد، مطالب مهم دیگری را با جناب آقای دکتر روحانی در میان گذاشتند.

چهارشنبه / 6 اسفند / 1393