جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
تخريب اماكن و آثار تاريخي اسلامي، بزرگترين خيانت به تاريخ بزرگ اسلام است./ همه مسلمانان غيور و شجاع، هتك و بي حرمتي نسبت به مرقد مطهّر حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله را تحمّل نخواهند كرد.

حجة‌الاسلام والمسلمین آقای قاضی عسكر سرپرست حجّاج ایرانی در آستانه تشرّف به مراسم حج با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گزارشی از وضعیت حج امسال ارائه كرد.

معظم له نیز با تقدیر از ایشان كه بحمدالله در این مسئولیت، توفیقات خوبی داشته اند، برای موفقیت بیشتر وی دعا نمودند.

مرجع عالیقدر با اشاره به اهمّیّت كنگره جهانی حج و این فریضه بزرگ دینی فرمودند: مراسم روحانی حج و حضور حجّاج محترم ایرانی در این كنگره عظیم، بسیار مغتنم است و باید از این فرصت، كمال استفاده را نمود؛ حاجیان عزیز باید از این سفر الهی، توشه های معنوی بردارند و قدر مناسك پر رمز و راز حج را بدانند.
 

ایشان در بخش دیگر از بیانات خود افزودند: چیزی كه بسیار مایه تأسف و ناراحتی است این است كه تعدادی افراد كه بویی از اسلام و انسانیّت نبرده اند، خودشان را به دین رحمت، منتسب كرده و چهره زیبا و مهربان اسلام را واژگون نشان می دهند و با جنایات و وحشی گری های خود، بزرگ ترین خیانت را به اسلام و عالم انسانیّت می كنند.

آیت الله العظمی صافی با اشاره به اهمّیّت نگاه تاریخی به آثار اسلامی و تخریب آن، بیان كردند: هتك حرمت مراقد مطهّر ائمّه معصومین علیهم السلام وتخریب اماكن تاریخی اسلام، خیانت بزرگی به تاریخ سراسر نور و رحمت اسلام است. ما اگر بخواهیم مدینه منوّره را به دنیا نشان دهیم و بگوییم این مدینه، مدینة الرّسول صلی الله علیه و آله و شهری است كه وحی الهی بر آن نازل شده و پیامبر و اصحاب با وفای آن حضرت در آنجا زندگی می كنند، باید آثار تاریخ اسلام در آن را محفوظ نگه داریم.

معظّم له در ادامه این دیدار، هتك و بی حرمتی نسبت به آثار اسلامی در حرمین شریفین را، مایه تنفّر عمومی مسلمانان از عاملان آن دانسته و فرمودند: مرقد مطهّر حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و آله، برای همه مسلمانان محترم است و كوچكترین  بی احترامی به این مرقد مطهّر را، مسلمانان غیور و شجاع تحمّل نخواهند كرد.

ایشان افزودند: باید این افكار و خیالات شیطانی را از مغزهای خود بیرون كنند و بیش از این، خود را در بین مسلمانان منفور ننمایند.

مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه دادند: الان در دنیا هر كجا یك ساختمان ولو كوچك قدیمی و باستانی وجود داشته باشد، آن را مرمّت نموده تا اینكه سابقه خود را به همه نشان دهند امّا این فرقه ضالّه، آثار اسلامی را از بین برده و هتك می نمایند. البته به نظر می رسد كه اینها از دشمنان اسلام دستور گرفته و مقاصد آنها را اجرا می نمایند و الّا چطور مسلمانی حاضر می شود این همه جنایت و خیانت به اسلام عزیز نماید؟!

حضرت آیت الله العظمی صافی، در خاتمه برای مزید توفیقات جناب آقای قاضی عسكر و همكاران ایشان در این سفر پر خیر و بركت دعا فرموده و گفتند: امّیدوارم كه خدمات شما مورد نظر و عنایات حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا قرار بگیرد و من هم از شما و همه زائران عزیز ملتمس دعا هستم، كتب الله لكم و لهم السّلامة.

شنبه / 15 شهريور / 1393