پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام مرجع عاليقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف به مراسم با عظمت «ريحانة النبي صلّي الله عليه و آله» در شهر مهر
پيام مرجع عاليقدر به مراسم «ريحانة النبي (ص)» شهر مهر

بسم الله الرحمن الرحیم
اللّهم صلّ علی الصدیقة الطاهرة سیدة نساء العالمین و علی أبیها و بعلها و بنیها و الائمة المعصومین من ذرّیّتها سیّما بقیّة الله فی الأرضین.
میلاد مسعود یگانه بانوی جهان، سیّده زنان عالم را به پیشگاه مقدّس کهف امان و صاحب دوران حضرت صاحب العصر و الزمان ارواح العالمین له الفداء و دوستداران و محبّان آن حضرت، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
افتخار بزرگی را که نصیب مردم با ایمان و با شرافت دار الولایة مهر شده که در این ایّام خجسته و نورانی، نسبت به ساحت مقدّس حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، عرض ادب و احترام نموده، و مجالس جشن و سرور و شادمانی برپا می‌کنند، و مناقب و فضائل آن بانوی بزرگ اسلام را برای همگان، تبیین و تشریح می‌نمایند، تبریک گفته، و برای آنان از خداوند متعال، قبولی اعمال و مزید توفیقات و عزّت و سعادت دارین مسئلت دارم.
یکی از جلوه‌های بسیار حسّاس و درخشان و درس‌آموز حیات و زندگی مبارک حضرت صدیقه طاهره سیره خاصّ آن حضرت می‌باشد که در عصر و زمان خود با شرایط خاصی که با آن روبرو شده بودند در احیای دین و اعلاء کلمه اسلام و نجات جامعه از گمراهی، نقش اساسی داشت و مشحون به پیام‌های سعادت‌بخش و هدایت‌های عالی و راهنمای بشر در طول تاریخ می‌باشد.
موقف و موضع الهی حضرت زهرا سلام الله علیها دارای ویژگی‌های خاصّ و امتیازاتی بی نظیر است. اگر چه عمر ظاهری آن حضرت به واسطه ظلم ظالمین کوتاه شد و در عنفوان جوانی شهید شدند، اما در همین فرصت اندک، مواضعی داشتند که دارای درس‌های آموزنده و سازنده در طول تاریخ برای انسان‌ها مخصوصاً مسلمانان است.
امتیازات و مواضع آن شهیده مظلومه در ایمان و معرفة الله، در زهد و بی اعتنایی به دنیا، در احسان و ایثار، در عبادت و بندگی خدا، در همسرداری و تربیت فرزندان، در حفظ کرامت و حشمت‌های بلندی که اسلام برای بانوان توصیه نموده، و در رعایت عفاف و حجاب، نمونه و یگانه بود.
امروز بانوان مسلمان ما با حفظ کرامت انسانی و الهی خود، آن بانوی عصمت را الگو و اسوه خود در تمام زندگی خود قرار داده، و با حفظ حجاب و عفاف، راه فاطمی را با صلابت و شجاعت و استقامت پیموده، و زنان فاطمه‌پسند و خداپسند خواهند بود.
به همه عزیزانی که مراسم با عظمت ریحانة النبی صلی الله علیه و آله را برپا می‌کنند درود می‌فرستم، و عنایات خاصّه حضرت بقیة الله الاعظم عجّل الله تعالی فرجه الشریف را برای آنان مسئلت دارم.
و السّلام علیکم و رحمةالله
15 جمادی الثانیة 1438 هـ.ق
لطف الله صافی

سه شنبه / 24 اسفند / 1395