جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام مرجع عالیقدر شیعه حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی به همایش بزرگ ریحانة النبّی علیهماالسّلام/شهرستان مهر- جمادی الثانیة 1439
پیام مرجع عالیقدر به همایش بزرگ ریحانة النبّی (ع)/شهرستان مهر

بسم الله الرحمن الرحیم

اللّهم صل علی محمد و اهل بیته و صلّ علی البتول الطاهرة الصدیقة الزکیة حبیبة المصطفی و قرینة المرتضی و سیدة النساء حلیفة الورع و الزهد و تفّاحة الفردوس و بلّغها منا تحیة و سلاماً

و سلام و رحمت الهی بر شما عزیزان شرکت‌کننده در همایش با شکوه ریحانة النبیّ و سلام بر فاطمیون و کسانی که آن حضرت را، در زندگی خود الگو و اسوه قرار داده‌اند.
از برگزار کنندگان این همایش مقدّس که به مناسبت ولادت با سعادت بانوی بزرگ جهان بشریت اولین شهید و مدافع راستین راه ولایت و امامت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها با اخلاص تمام و نیّت پاک و با جدیت کامل در بارگاه مقدّس فاطمی، عرض ادب و چاکری دارند تشکّر ویژه دارم؛ طوبی لهم و حُسن مآب.
اهمیت برگزاری این همایش‌ها از آنجا معلوم می‌شود که جامعه ما نیاز وافر به معنویت و درک حقایق و شناخت راه و رسم زندگی پاکان دارد. در اجتماعی که مادیت و مظاهر دنیوی و جاه‌طلبی، ظلم و ستم و زورگویی و استبداد و استکبار، بر صداقت و راستی و عدالت و حق‌پرستی غلبه پیدا کرده است، برای نجات این جامعه، راهی غیر از شناخت پیشوایان راستین و رهبران معصوم نمی‌باشد.
بشرِ امروز اگر بخواهد خودش را از این وضعیت اسف‌بار نجات دهد، باید راهی را انتخاب کند که در آن، مکارم اخلاق و صفات حمیده و خصائص پسندیده انسانی حاکم باشد و امروز، ما و شما، همه مسئول هستیم، چرا که در معرّفی واقعی این انسان‌های نمونه تاریخ کوتاهی کرده‌ایم.
اگر جامعه، زهرای اطهر سلام الله علیها را واقعاً بشناسد و اگر زندگی علی مطهر علیه الصلاة و السلام را الگوی رفتاری خود قرار دهد و اگر فرهیختگان و دانشمندان ما، نهج البلاغه امیرالمؤمنین و خطبه فدکیه فاطمی را بارها و بارها قرائت نمایند و از معارف والای آن بگویند و بنویسند، نورانیت مضاعفی، جامعه را فرا می‌گیرد و دل‌ها را روشن و اندیشه‌ها را پاک و مطهّر خواهد نمود.
کوتاه سخن آن‌که «لو علم النّاس محاسن کلامنا لاتّبعونا» زیبایی‌های کلام معصومین را به دیگران ابلاغ کنید و حقیقت اسلام که پیامبرش رحمة للعالمین است را برای جهانیان تبیین نمایید تا ملّت‌ها بدانند که ما به غیر از صلح و صفا و صمیمیت برای همه، چیز دیگری نمی‌خواهیم.
در پایان، از ارواح مطهّره اولیای الهی به ویژه حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیهم أجمعین، استمداد می‌طلبیم که راه و روش رسیدن به کمال و سعادت را انتخاب نموده و با عنایات حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف پیرو واقعی آن ذوات مقدّسه باشیم و صلّی‌الله علی سیّدنا محمد و آله الطاهرین
لطف الله صافی
16 جمادی الثانیة 1439 هـ.ق

چهارشنبه / 16 اسفند / 1396