پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
توصیه‌های آیة الله العظمی صافی گلپایگانی به حوزه ‌های علمیه درباره معارف مهدویت
توصیه‌های مرجع عالیقدر به حوزه ‌های علمیه درباره معارف مهدویت

با نزدیک‌شدن عید بزرگ نیمه شعبان المعظم، دوشنبه (6 شعبان المعظم 1439) جمعی از فعالان عرصه مهدویت، با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار کردند.

 

معظّم له ضمن عرض تبریک و تهنیت بمناسبت اعیاد شعبانیه بخصوص عید بزرگ میلاد حضرت بقیة الله الأعظم ارواح العالمین له الفداء فرمودند:

- بنده این اعیاد بزرگ و بسیار پراهمیت را تبریک عرض می‌کنم و امّیدوارم که همه، تحت عنایات ائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین مخصوصاً حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف یبش از پیش به مقامات علمی و عملی نائل شوید. قدر این مجموعه‌ها را بدانید و خداوند را بر این نعمت و توفیق، شاکر باشید.

 

مرجع عالیقدر در بخشی از بیانات خود، با اشاره به اینکه، اساس دین و ایمان و ولایت، مهدویت است افزودند:

- مسأله ولایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مسأله‌ای بسیار بسیار با اهمیت است، لذا همه باید در این مقام باشیم که این مطلب هر چه بیشتر در بین مردم شایع بشود. همیشه باید یاد آن حضرت باشیم و مردم را با یاد ایشان مأنوس کنیم.
استاد اعظم ما حضرت آیت الله العظمی بروجردی به طلابی که برای تبلیغ می رفتند توصیه می‌کردند که در همه حال به یاد حضرت باشند و به مردم هم توصیه کنند که در همه حالات یاد حضرت عجل الله تعالی فرجه الشریف فراموش نشود.

 

آیت الله العظمی صافی در قسمت دیگری از بیانات خود، با قرائت اشعاری مهدوی که در کودکی آنها را می‌خوانده‌‌اند بیان داشتند:

- صاحب اصلی همه و حوزه‌ها، وجود مقدس حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است و هرکس به گونه‌ای خود را به خدمت حضرت ملازم کند و مردم را بیشتر با این فرهنگ آشنا کند، عبادتی انجام داده است که بالاتر از آن، عبادتی نیست.

 

ایشان، با اشاره به هجمه دشمنان علیه معارف دین بخصوص مهدویت، فرمودند:

- همه بخصوص حوزویان باید خود را مجهز به سلاح علم و عمل نموده تا بتوانند در مقابل این هجمه‌ها، از دین و معارف مکتب دفاع نمایند و همیشه آماده پاسخگویی به شبهات باشند.

 

مرجع عالیقدر شیعه در بخش دیگری از توصیه های خود، بیان کردند:

- مباحث مهدویت در حوزه‌های علمیه باید در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد و بعنوان یکی از دروس اصلی، مطرح شود و کتاب‌های معتبر مهدوی بعنوان کتاب درسی مورد استفاده طلاب و فضلا معرفی شود.

 

معظّم له در پایان تصریح نمودند:

- توفیقاتی که برای انسان در احیای امر حضرت به دست می‌آید، نشأت گرفته از توجهات خداوند و حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. این توفیق را به هر کسی نمی‌دهند، باید قدردان آن بود. ان‌شاء الله موفق و مؤید باشید.

سه شنبه / 4 ارديبهشت / 1397