جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
اظهار تأسف آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از حادثه تروریستی مسجد امام حسین علیه‌السلام در آفریقای جنوبی
اظهار تأسف مرجع تقلید از حادثه تروریستی مسجد امام حسین (ع) در آفریقای جنوبی

 صبح امروز جمعه ۲۶ شعبان المعظم ۱۴۳۹، مرجع عالیقدر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله‌الوارف، طی تماس تلفنی با حجة الاسلام آقای سید آفتاب حیدر امام ‌جماعت مسجد جامع اهل البیت علیهم‌السلام کیپ تاون، حادثه تروریستی مسجد امام حسین علیه‌السلام شهر دوربان آفریقای جنوبی و شهادت یکی از دوستداران اهل البیت علیهم‌السلام را محکوم نموده و به همگان مخصوصاً خانواده آن شهید، تسلیت گفتند.
 

- معظم‌له با ابراز تأسف از این حادثه دردناک، فرمودند:

گروهی گمراه و جاهل و خشن، چهره رحمانی اسلام عزیز را مخدوش نموده و اسلام را که دین صلح و مهربانی است، به عنوان دین خشونت، به جهانیان معرفی کرده‌اند. همه باید بدانند که مکتب اهل البیت علیهم‌السلام، مکتب رحمانیت و صلح است و این خشونت‌ها در آن جای ندارد.

 

 - ایشان با فراخواندن همه مسلمانان به همدلی در برابر دشمنان اسلام، افزودند:

« وظیفه فعلی مسلمانان، اتحاد، همدلی و یکرنگی در برابر دشمنان قسم خورده‌ی اسلام عزیز است. باید فرقه گرایی‌ها و سیاست بازی‌ها کنار برود و همه امت اسلام در برابر کسانی که می‌خواهند با حیله و تزویر و خشونت، چهره رحمانی اسلام را مخدوش نمایند بایستند.»

 

 مرجع عالیقدر در پایان این تماس تلفنی، با مسئلت شفای عاجل مجروحان این حادثه از خداوند متعال، ابراز امیدواری کردند که با همدلی و اتحاد مسلمانان، از تکرار امثال این حوادث دردناک ، جلوگیری شود.

شنبه / 22 ارديبهشت / 1397