جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
پیام مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دامت برکاته بمناسبت رونمایی از ترجمه وزین و ارزشمند موسوعه بزرگ الغدیر
پیام مرجع عالیقدر بمناسبت رونمایی از ترجمه موسوعه بزرگ الغدیر

بِسمِ اللهِ الرَّحمَنِ الرَّحیمِ

الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی هَدَانَا لِهَذَا وَمَا کُنَّا لِنَهْتَدِیَ لَوْلا أَنْ هَدَانَا اللّهُ و الصَّلاة وَالسَّلام عَلی اَشرَفِ الاَنبیاءِ وَالمُرسَلین وَ عَلَى أَهْلِ بَیْتِهِ المَعصُومینَ سِیَّمَا بَقِیَّةَ اللَّهِ‏ فِی‏ الْأَرَضِین و ألحَمدُلِلَّهِ الَّذی جَعَلَ کَمالَ دیِنِهِ وَ تَمامَ نِعمَتِهِ بِوِلایَةِ مولانا أمیرِالمُؤمِنینَ عَلَیهِ اَفضَلِ صَلَوَاتُ المصلین.

عرض سلام و ادب دارم به همه غدیریان عزیز که در این محفل باشکوه، شرف حضور داشته و همراه ده‌ها هزار نفری که در غدیر خم در حجة الوداع به فرمان باری تعالی در بهترین موتمر و مقدس ترین اجتماع تاریخ بشریت با امیرالمؤمنین علیه السلام بیعت نمودند، تجدید عهد و پیمان می‌نمایند.
 درود خدا بر شما و بر همه شیعیان با اخلاص و موالیان اهل البیت علیهم‌السلام.

 

این مجلس مقدس که در ایام نورانی ذی الحجه در این دارالعلم و دارالولایه برگزار گردیده، مفتخر است که یکی از مهمترین و باارزش ترین کتابهای ولایی را به زیور طبع رسانده و آن را به جامعه فرهنگی تقدیم نماید.

 

کتاب شریف و گرانسنگ الغدیر (علی صاحبهِ السّلام من الله القدیر) که بوسیله یکی از رجال و قهرمانان تألیف و تصنیف، شخصیت بزرگ علم و فضیلت و خادم مخلص درگاه آسمانی علوی و احیاگر اسناد محکم و متواتر، مرحوم علامه امینی اعلی الله مقامه الشریف تدوین و مکتوب گردیده، کتاب جاوید و ماندگاری است که برای هر کسی که با هر مذهب و مسلکی بوده و اهل انصاف باشد، حجت کامله بالغه بر خلافت بلافصل امیرالمؤمنین علی علیه السلام است.

 

الغدیر، دانشنامه و مجموعه‌ای از فضائل علی علیه‌السلام است. درود و رحمت خداوند بر علامه امینی که این فخر بزرگ برای اوست.
نام او و الغدیر، یادآور نام مبارک مولی الموحدین و یعسوب المسلمین امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است.

 

اینجانب توفیق بزرگی را که نصیب بنیاد فرهنگی امامت شده تا این کتاب شریف را ترجمه‌ای روان و سلیس نمایند، توفیق الهی و عنایت ربّانی می‌دانم.

 

خوشا بحال عزیزانی که در این اثر بزرگ نقش داشته و زحمات زیادی متحمّل شده اند که ان شاء الله از صاحب ولایت مطلقه الهیه اجر و پاداش خود را دریافت خواهند کرد.
توفیقات بیشتر اساتید و فضلای محترمی را که در این صراط مستقیم قدم بر می‌دارند از خداوند متعال مسئلت دارم و ان شاء الله تعالی منظورِ نظر کیمیا اثر قطب عالم امکان حضرت ولی الله الأعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرند و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین و الصلوه و السلام علی سیّدنا محمد و آله الطاهرین.

 

 

۲۱ ذی الحجه ۱۴۳۹ ه.ق
لطف الله صافی

يكشنبه / 11 شهريور / 1397