جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار اعضای شورای عالی علمی و برنامه‌ریزی نخستین «همایش بین المللی امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان»: باید سیره علمی و عملی حضرت امام رضا علیه السلام را به جهانیان معرّفی نمایید./هدف همه باید اجرای مقاصد اسلامی و هدایت بشریت باشد.
دیدار اعضای همایش امام رضا(ع) و گفتگوی ادیان با مرجع عالیقدر

اعضای شورای عالی علمی و برنامه‌ریزی نخستین «همایش بین المللی امام رضا علیه السلام و گفتگوی ادیان» با مرجع عالیقدر حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار و از توصیه‌های معظم له بهره مند شدند.
در ابتدای این دیدار، دبیر این شورا، گزارشی از روند برگزاری این همایش، ارائه نمود.
معظّم له نیز با تقدیر و تشکّر از اعضای محترم شورای عالی علمی این همایش، فرمودند: بنده بسیار خوشحال شدم و افتخار می‌کنم که در خدمت شما هستم. کار شما، کار بزرگی است که ان‌شاء الله مورد توجّه حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار دارد.
ایشان، در بخشی از سخنان خود، برگزاری چنین همایش‌هایی را در معرّفی سیره اهل بیت علیهم السلام بسیار مؤثر دانسته و افزودند: اگر چه ائمه طاهرین علیهم السلام نور واحدند، لیکن هر کدام از آن بزرگواران، در عصر خودشان، ظهور خاصی داشتند. در زمان حضرت علی بن موسی الرضا علیهما السلام، ظهور علمی ایشان فوق العاده بود. آن حضرت، برای حفظ اسلام و ردّ هر گونه شبهه و شکّ، مجاهدت‌های فراوانی فرمودند و شخصاً با دانشمندان بزرگِ ادیانِ مختلف، مباحثه کرده و آنها را مُجاب کردند که صورت آن جلسات مباحثه و مناظره، در کتب تاریخ و حدیث، ثبت و ضبط گردیده است. کار شما در معرّفی این سیره، کار بسیار بزرگی است که امیدوارم به نحو احسن بتوانید این سیره را معرّفی نمایید.
معظّم له در بخش دیگری از این دیدار، اجرای مقاصد اسلامی را هدف نهایی همگان معرّفی نموده و بیان داشتند: مسئله این است که اسلام، ان‌شاء الله قوّت پیدا بکند و مطرح شود تا همه دنیا، از اسلام، از قرآن مجید و از روایات اهل بیت علیهم‌السلام بهره‌مند شوند و این کارها به آنجا منتهی شود که موجبات هدایت همگان فراهم گردد.
مرجع عالیقدر در پایان دیدار، با آرزوی توفیقات بیشتر برای حاضران در جلسه، فرمودند: ای کاش بنده هم با شما و در خدمت شما بودم و می‌توانستم در این کار بزرگی که انجام می‌دهید سهیم باشم. ان شاء الله روز به روز بتوانید در راهی که انتخاب کرده‌اید موفق‌تر باشید.

پنجشنبه / 4 بهمن / 1397