پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار رئیس سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش:
لزوم آموزش روش بهتر زندگی کردن در سایه سار اخلاق و معنویت و مبانی دینی و توحید./ نقش کتاب های درسی از نقش معلّمان کمتر نیست./من هم دوست دارم که یکی از خادمین فرهنگیان با اخلاص و متدیّن باشم.

 

حجة الاسلام والمسلمین آقای محمدیان ریاست محترم سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف دیدار کرد.

در ابتدای این دیدار، ایشان گزارش مبسوطی از برنامه وزارت آموزش و پرورش درباره تدوین کتاب های درسی ارائه داد.

معظم له نیز با تقدیر و تشکّر فراوان از ایشان و کسانی که در این امر مهمّ همکاری علمی دارند فرمودند: وظیفه ای که به عهده شما گذاشته شده از اهمّ وظایف آموزشی و پرورشی می باشد و لازم است که مانند شما افرادی باشند که آگاهی علمی داشته باشند و اهتمام آنها به تدوین و تألیف کتاب های درسی پر بار و عمیق و مفید برای جامعه باشد.

هر چه شما در این راه کوشش بیشتری کنید، به بنای علمی کشور و رشد و شکوفایی دانش کمک نموده و موجب سربلندی کشور اسلامی ما می شود.

مرجع عالیقدر در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به اهمیت دوران نوجوانی و آمادگی فوق العاده آنان برای علم آموزی فرمودند: در این دوره که «العلم فی الصّغر کالنّقش فی الحجر» می باشد هر چه به دانش آموز آموخته شود، آن را فرا می گیرد. باید کاملاً مراقب و مواظب باشید که روش بهتر زندگی کردن را که فقط در سایه سار اخلاق و معنویت و مبانی دین و توحید محقّق می شود، به آنها آموخته شود.

ایشان با اشاره به اهمیت نقش کتاب های درسی و معلّمان در تربیت جامعه اسلامی افزودند: نقش کتاب های درسی از نقش معلّمان کمتر نیست بلکه می توان گفت از جهاتی بالاتر است. نسبت به معلّمان عزیز، رفتار، اخلاق و حتی طریقه صحبت کردن آنها بر دانش آموزان اثر می گذارد. همه ما به ادب و اخلاق محتاجیم و این را باید معلّم به دانش آموز بیاموزد. با اینکه نقش تربیت اولیا و والدین هم بسیار زیاد است ولی رسالت آموزگار که یک رسالت بزرگ الهی و دینی است از اهمیت بیشتری برخوردار است.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در بخش پایانی سخنان خود بیان داشتند: من به همه آموزگاران و دبیران و فرهنگیان احترام گذاشته و به آنها ارادت دارم. کار شما مقدّس است و خودتان در درجه اول باید شاکر این نعمت بزرگ باشید و من هم دوست دارم که یکی از خادمین فرهنگیان با اخلاص و متدیّن باشم.

به رشد و ترقّی کارهایتان همیشه همّت بیشتری مبذول دارید تا جوانان مملکت ما با فراگیری علم و اخلاق موجب افتخار برای این مملکت باشند. حقیر برای همه فرهنگیان دعا می کنم. سلام حقیر را به همه آنها برسانید. توفیقات بیشتر شما را برای جلب رضایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از خداوند متعال مسألت دارم.

 

 

پنجشنبه / 13 آذر / 1393