چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
پيام تسليت مرجع عاليقدر حضرت آيت الله العظمي صافي به مناسبت ارتحال فقيه مجاهد حضرت آيت الله آقاي حاج سيد محمد باقر موحد ابطحي (رضوان الله عليه)

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم الفقیه ثلّم فی الاسلام ثلمة لایسدّها شیء

با كمال تأسف و تأثر اطلاع یافتیم فقیه مجاهد و عالم ربانی و خدمتگزار مخلص اهل بیت عصمت و طهارت حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد باقر موحد ابطحی رضوان الله تعالی علیه دعوت حق را لبیك گفته و روح بلندش به ملكوت اعلی پیوست.

انا لله و انا الیه راجعون

حقیر كه از دوران جوانی به آن فقید سعید ارادت داشته و سالیان متمادی با ایشان حشر و نشر داشتم و از نزدیك در جریان فعالیت‌های دینی و علمی و خدماتی آن بزرگوار بودم ایشان را حقیقتاً‌ انسانی شایسته، فقیهی خستگی ناپذیر، معلم اخلاق و استاد بزرگ علم و ادب می‌دانستم كه دارای كمالات معنوی و فضایل و مكارم عظیم اخلاقی بود.

روش زندگی آن عالم بزرگوار برای حوزه‌های علمیه و آقایان طلاب و مؤمنین درس و الگو بود. او با اینكه به مراتب بالای اجتهاد و علم و عمل نائل گشته بود، ولی مانند یك سرباز فداكار و خدوم برای مولای خود حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا جانفشانی می‌نمود و یاد و ذكرش وجود مقدس آن حضرت بود و در شهرهای مختلف به خصوص اصفهان و اقلید امام زمان علیه السلام،‌مصدر خدمات علمی و فرهنگی و عام المنفعه بود.

آن فقید سعید با تأسیس مدرسه علمیه حضرت امام مهدی علیه السلام در حوزه‌ی علمیه‌ی قم افتخار دیگری برای خود به جای گذاشت و در آن مدرسه با تحقیق در تراث علمی و فقهی عالمان بزرگ به خصوص كتاب شریف عوالم العلوم یادگارهایی از خود به جای گذاشت كه همه‌ی آنها جاویدان خواهد بود. الحق باید گفت كه عاش سعیداً و مات سعیدا

این مصیبت بزرگ را به پیشگاه مقدس حضرت ولی الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و حضرات علمای اعلام و آیات عظام و حوزه‌ها‌ی علمیه و نیز به بیت مكرم و شریف و خاندان اصیل آن مرحوم، به خصوص به حضرات آیات برادران بزرگوارشان و علویّه‌ی مكرمه و مردم شریف اصفهان و اقلید امام زمان علیه السلام تسلیت گفته و برای همه صبر جمیل و اجر جزیل و برای آن عالم عظیم القدر علوّ درجات و رحمت و غفران الهی را از خداوند متعال مسألت دارم.

5 ربیع الثانی 1435

لطف الله صافی

پنجشنبه / 17 بهمن / 1392