پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
در دیدار رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شد:
تأکید آیت الله العظمی صافی بر لزوم وضع قوانین سهل و روان در امر تجارت آزاد

امروز پنجشنبه دوم بهمن ماه 1393 جناب آقای حبیب الله حقیقی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، به همراه معاونان با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی با ایشان دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار، آقای حقیقی گزارشی از فعالیت ها، و برنامه های آتی این ستاد ارائه داد.

معظم له نیز ضمن تشکّر از ایشان و همکارانشان فرمودند: همه فعالیت‌های شما باید بر محور خدمت به بندگان خدا و خیر و صلاح مردم باشد. اگر مقصد شما، رضای خداوند و مصلحت مردم باشد، موفّقید و مردم هم به شما اعتماد پیدا می کنند.

ایشان با اشاره به اصل بودن دستورات دین و مقرّرات شرع در تمام برنامه‌ریزی‌ها افزودند: در صورتی می‌توانیم نسبت به رفع موانع و مشکلات مردم و اختلالاتی که در زندگی آنها وجود دارد اقدام کرده و به بهبود زندگی مردم امید داشته باشیم که مقیّد و متعهّد به اجرای دستورات شرع باشیم و بدانیم تخطّی از این مسائل، وضع را دشوار خواهد کرد.

مرجع عالیقدر در بخشی از بیانات خود با ابراز نگرانی از ورود برخی کالاهای غیر شرعی، مانند مشروبات الکلی به کشور بیان کردند: انسان وقتی چنین اخباری را می‌شنود بسیار متأثر و ناراحت می‌شود. در ابتدای انقلاب وقتی کسی از ما درباره وضعیت کشور ما و دیگر کشورها می پرسید، می‌گفتیم ببینید در کشور ما حتی قطره‌ای از اینها وجود ندارد، اما در فلان جا زیاد است و این تعهّد اسلامی، امتیازِ کشور ما بود؛ نباید این افتخارات و تعهّدات را از دست بدهیم.

معظم له در ادامه با اشاره به ناراحتی بازاریان عزیز از برخی قوانین دست و پا گیر فرمودند: باید بازار را با قوانین اسلامی که سهل و روان است و موجب شکوفایی اقتصادی می‌شود پیش برد. باید بیشتر به بخش خصوصی میدان داد و قوانین دست و پا گیر که موجب اختلال در امور اقتصادی مردم می‌شود را رفع کرد.

حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به دورانی که خود دبیر شورای نگهبان بودند، فرمودند: در آن زمان هم اصرار حقیر بر این بود قوانینی که در این باره وضع می شود سخت گیرانه و دست و پا گیر نباشد بلکه در جهتی وضع شود که مردم بتوانند به راحتی تجارت آزاد خود را انجام دهند و کارهای مردم به خاطر موارد جزئی، مختلّ نشود.

ایشان در قسمت دیگری از توصیه های خود خطاب به حاضران بیان داشتند: شما در شغل و مسئولیتی که دارید مخصوصاً خیر و صلاح ضعفا را در نظر داشته باشید و در قوانین و اجرای آن، مصلحت آنها را در نظر بگیرید.

معظم له در پایان این دیدار با اشاره به موضوع مهمّ برخورد با مفاسد اقتصادی فرمودند: در اجرای قوانین این طور نباشد که علل اصلی از اجرای قانون در امان باشند و راحت هر کاری که دلشان می خواهد انجام دهند ولی کسانی که خلاف جزئی مرتکب شده اند گرفتار و مجازات برای آنها اجرا شود. باید قانون و مجازات برای همه به طور یکسان اجرا شود تا نظر مردم به فعالیت های شما جلب شود. انشاء الله در خدمت به دین و مردم کشور موفق باشید.

 

پنجشنبه / 2 بهمن / 1393