پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
دیدار سفیر ایران در عربستان با حضرت آیت الله العظمی صافی

 

امروز سه شنبه 7بهمن 1393 دکتر صادقی سفیر ایران در عربستان با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با  معظم له دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار دکتر صادقی گزارشی از حوزه‌ی مأموریت خود و وضعیت خاص منطقه ارائه داد.

معظم له نیز با تشکر از ایشان فرمودند: ارتباط با کشورهای اسلامی به خصوص در این زمان که شرایط خاصی بر منطقه حاکم است، اهمیت زیادی دارد؛ از طرفی گروهی به اسم اسلام و تشکیل خلافت اسلامی چهره‌ی رحمانی دین را در دنیا مخدوش نموده‌اند و از طرف دیگر جهالت و نادانی بعضی از مسلمانان است که فریب افکار پلید آنها را خورده‌اند.

مرجع تقلید شیعان جهان افزودند: در این شرایط حساس وظیفه‌ی همه‌ی مسلمانانِ آگاه و بیدار، بسیار سخت و دشوار است. باید از این دین حنیف که سرتاسر مهر و صفا و صلح و امنیت را برای جهانیان به ارمغان آورده،‌ دفاع نمود و دولت‌ها هم باید به هر وسیله‌ای که می‌توانند،‌ بخصوص با ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی، توطئه‌ی این گروه‌های منحرف را خنثی نمایند. به نظر اینجانب خطر تکفیری‌ها بسیار زیاد است و باید دولت‌ها برای این خطر بزرگ فکری نمایند تا شرّ آنها از منطقه رفع شود.

ایشان در قسمت دیگری از بیاناتشان با توجه به اینکه عرف بین‌المللی باید در ملاقات‌ها و دید و بازدیدها رعایت شود، اظهار داشتند: با حفظ منافع و عزت و استقلال کشور می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف نموده و روح دوستی و اخلاق و صداقت را به جهانیان نشان دهیم.

معظم له با توجه به کارهایی که بعضی از سَلَفی‌ها نسبت به تخریب مراقد مطهر بقیع و مکان‌های مقدس دیگر انجام می‌دهند، فرمودند: نظر حقیر این است که این کارهای سخیف ضربه‌ای بزرگ به تاریخ عظیم اسلام می‌زند و جهان را از سابقه‌ی درخشان اسلام دور می‌سازد این مراقد برای همه‌ی مسلمانان مقدس است و وجود آنها، نشان از تاریخ صدر اسلام و عزت بزرگ مسلمانان در آن دوره‌ دارد و باید آنها را با احترام تمام حفظ و نگهداری کنیم.

در خاتمه معظم له برای مزید توفیقات بیشتر سفیر ایران در عربستان دعا فرمودند.

سه شنبه / 7 بهمن / 1393