پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی: از زحمات هیئت مذاکره‌کننده در کسب نتایج خوب برای کشور تقدیر می‌کنم.
باید با منطق و تعامل همراه با عزّت، چهره رحمانی اسلام را به جهانیان نشان داد.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:

از زحمات هیئت مذاکره‌کننده در کسب نتایج خوب برای کشور تقدیر می‌کنم./باید با منطق و تعامل همراه با عزّت، چهره رحمانی اسلام را به جهانیان نشان داد.

 

امروز صبح، آقای دکتر نهاوندیان رییس دفتر ریاست جمهوری با حضور در محلّ اسکان مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف در مشهد مقدّس، با ایشان دیدار کرد، و گزارشی از مذاکرات هسته‌ای و نتایج آن ارائه داد و سلام گرم ریاست محترم جمهوری را خدمت ایشان ابلاغ کرد.

معظّم له نیز با تقدیر و تشکّر از ریاست‌محترم جمهور و هیأت مذاکره‌کننده بخصوص آقای دکتر ظریف، فرمودند: این‌جانب این توافق را به ملّت رشید و شریف ایران تبریک می‌گویم و از زحمات تیم مذاکره‌کننده و هیئت دولت تقدیر و تشکّر می‌کنم؛ امیدوارم که این موفقیت‌ها در خدمت به نظام اسلامی و ملّت عزیزمان بیش از پیش ادامه یابد.

ایشان دعای مردم برای موفقیت هیئت دولت و تیم‌مذاکره‌کننده در ماه مبارک رمضان را در کسب نتایج خوب مذاکرات مؤثر دانسته و فرمودند: الحمدلله از عنایات حضرت ولیّ عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف و دعاهای متضرّعانه مردم در ماه مبارک رمضان، نتایج خوبی برای کشور حاصل شد که امّیدوارم آثار و فواید آن روز به روز آشکارتر شده و توفیقات خدمتگزاران به مردم بیشتر شود.

مرجع عالیقدر در قسمتی از بیانات خود، ضمن ابراز خرسندی از نتایج مذاکرات بیان داشتند: من از نتایجی که حاصل شد خوشحال هستم و مطمئنّم ملّت شریف ما هم خوشحال‌اند و قدردان زحمات مذاکر‌ه‌کنندگان محترم می‌باشند. انشاء الله با توکّل به خداوند و تدبیر عاقلانه، مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات و مسائل حلّ می‌شود.

معظّم له، در ادامه‌ی این دیدار با تأکید بر لزوم معرّفی چهره رحمانیّت و منطق و برهان اسلام و تشیّع به جهان افزودند: نسبت به تعامل با جهان و به‌خصوص کشورهای اسلامی، همیشه باید با منطق و گفتگو و با حفظ عزّت و استقلال کشور اسلامی، مسائل را بررسی کرد و از قهر و سیاسی‌کاری و لجبازی اجتناب نمود. باید چهره رحمانیّت و وجهه منطقی و برهانی اسلام و تشیّع را به جهانیان معرّفی نمود و به همه نشان داد که ما اهل قهر و اهانت به کسی نیستیم و با برهان و منطق و گفتگو رفتار می‌کنیم.

آیت الله العظمی صافی در پایان این دیدار، ضمن آرزوی موفّقیت بیش از پیش برای دولت محترم فرمودند: انشاء‌الله با همّت و تلاش مسئولان محترم، در همه جا مقاصد اسلامی و ارزش‌های مکتب عزیز پیاده شود و مردم روز به روز آثار و نتایج خوب آن را احساس کنند.

 

 

چهارشنبه / 24 تير / 1394