چهارشنبه: 1403/02/5
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار افسران و فرماندهان سپاه:
نمي‌توان به دستورات ديني گزينشي عمل كرد.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح یك‌شنبه 1/10/87 جمع كثیری از افسران و فرماندهان سپاه پاسداران را به حضور پذیرفتند.

 در این دیدار معظم له به حدیث معروف ثقلین استشهاد كردند و افزودند: دو سرمایه و ذخیره‌ی عظیم برای مسلمانان وجود دارد كه از تمام نعمت‌های خداوند بالاتر است؛ یكی قرآن كریم و دیگری وجود مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف كه جامعه ما با اتصال و اتكال به این دو انشاء‌‌الله جامعه‌ای اسلامی خواهد بود.

ایشان به آمارهایی ناراحت كننده از  تهاجم فرهنگی و فعالیت‌های فرق باطله در داخل كشور اشاره كردند و فرمودند: نه فقط شما و علما بلكه همه مسئولیت دارند و باید كاری بكنند. وقتی فرق باطله و ضاله برنامه‌ داشته باشند كه فرهنگ و دین ما را تهدید بكنند، ما باید خیلی بیدار و هوشیار باشیم و با برنامه‌ریزی در مقابل این تبلیغات ایستادگی و مقاومت داشته باشیم.

معظم له ترویج برنامه‌های فساد‌انگیز را مورد انتقاد قرار داده و فرمودند: ما خود موسیقی را ترویج و تشویق می‌كنیم و برای آن جایزه در نظر می‌گیریم و این گونه برنامه‌های مبتذل جوانان ما را به فساد می‌كشاند.

 مرجع تقلید شیعیان به آیه‌ای از قرآن مجید اشاره كردند و بیان داشتند: دین ما و سعادت ما در گرو اطاعت همه دستورات قرآن است. اینكه در جامعه به بخشی از قرآن عمل شود، و بخش دیگری رها شود، چنین جامعه‌ای شخصیت اسلامی ندارد.

ایشان با استشهاد به این آیه، افزودند: كسانی كه به صورت گزینشی به دستورات قرآن عمل می‌كنند، می‌خواهند خود اجتهاد كنند و راه خود را بروند و به اسم اسلام آن را تمام كنند.

 ایشان با ذكر اینكه حَجّاج قرآن‌خوان قابلی بود و یزید لعنت الله علیه  هنگام صحبت كردن با حضرت زین‌العابدین علیه‌السلام در مقام استشهاد به قرآن بود، افزودند: چه بسا كسانی كه آیه ربا را می‌خوانند ولی ربا می‌خورند؛ آیه غیبت را می‌خوانند و غیبت می‌كنند؛ قرآن كسانی را كه قرآن می‌خوانند و  مرتكب معصیت می‌شوند، مورد لعن قرار داده است.

حضرت آیت الله العظمی صافی به برنامه‌ی طرح بصیرت جهت افزایش بینش و معرفت نیروهای مسلح اشاره كردند و اظهار داشتند: مومن بصیرت دارد ولی معنویت و معرفت، مطلبی است كه هرچه انسان روی آن كار كند و جلو برود، آفاق بیشتری پیش روی آن باز می‌شود و همانطور كه قرآن می‌فرماید بالاتر از هر عالِمی، عالمِ است و بالاتر از هر مرتبه‌ای كه برسید مرتبه‌ای است.

ایشان ظرفیت وجود انسان را بسیار بالا و غیر قابل تصور دانستند و بیان داشتند: در حدیث قدسی آمده است كه بنده من!  اطاعت كن مرا تا تو را مثل خودم قرار بدهم؛ تا با عبادت، اطاعت، معرفت و بصیرت به آنجایی برسی كه بتوانی در كاینات، تصرف كنی.

معظم له  یكی از راه‌های افزایش بصیرت را تدبر در  معانی آیات قرآن مجید و تفكر در آیات و نشانه‌های خداوند در مخلوقاتش دانستند و فرمودند: اگر در خود انسان دقت كنیم؛ هر شی از وجود ظاهر انسان، یك رشته‌ای است كه یك نفر در آن قسمت دكتر و متخصص می‌شود و این نشان‌دهنده عظمت آفرینش انسان است.

مرجع تقلید شیعیان به حدیثی از امیر المومنین اشاره كردند كه «شما خیال می‌كنید كه چیز كوچكی هستید، در حالی كه بزرگ هستید و عالم اصغر در وجود شما جمع است» و فرمودند: هر چیزی كه می‌بینید از آیات و نشانه‌های خداست و اینها همه بصیرت افزاست و چنانچه انسان قدری تفكر كند – تفكری كه برابر با هزار سال عبادت است- راه را پیدا می‌كند.

ایشان به روایتی از رسول اكرم اشاره كردند كه « من به رعب یاری شده‌ام » و ادامه دادند: دشمنان اسلام در حالی كه اسلحه و نیرو داشتند، در مقابل قوای اسلام می‌ترسیدند و این از خصوصیات جامعه اسلامی است كه طوری باشد كه دشمنان مرعوب باشند.

معظم له مرعوب بودن دشمنان از مسلمانان را افتخار و نعمتی الهی خواندند و افزودند: برای انسان مقامی بالاتر از این نیست كه به گونه‌ای عمل شود كه مورد رضای خاطر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشد، و برای انسان رتبه‌ای بالاتر از این نیست كه انسان جزء لشكریان امام زمان ارواحنا فداه باشد .

يكشنبه / 1 دى / 1387