پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
تأكيد حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار رئيس سازمان بورس بر لزوم رعايت احكام شرعي در بورس

حضرت آیت الله العظمی صافی عصر پنج‌شنبه 24/11/87 رئیس سازمان بورس، آقای دكتر صالح آبادی و مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و هیئت علمی و فقهی را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجام شده در كمیته‌ی فقهی سازمان بورس فرمودند: یكی از اساسی‌ترین اركان استقلال مملكت اقتصاد است كه اگر ضعیف شود، موجبات سستی دیگر اركان جامعه را فراهم می‌آورد.

ایشان با تأكید بر لزوم شرعی بودن معاملات در بورس افزودند: اصل بر این است كه معاملات به صورت صوری انجام نشود و در این معاملات اشخاص واقعاً‌ صاحب و مالك شوند كه با توجه به كارهای انجام شده در سازمان بورس این امر دست‌یافتنی است.

معظم له بیشتر مشكلات مسائل فقهی را موضوع شناسی مسأله دانستند و بیان فرمودند: اگر موضوع مشخص و توسط اهل فن درك شود،‌ حكم خدا در همه مسائل مشخص است و ما قواعد و كلیاتی داریم كه به همه جا قابل تطبیق است و می‌توان حكم خدا را در آن موضوعات بیان كرد.

حضرت آیت الله العظمی صافی به كار سخت بودجه‌ و برنامه‌ریزی اعتبارات سالیانه مملكت اشاره كردند و فرمودند: اگر كسی بخواهد بداند كه مملكت به كدام سو می‌رود و مسیر حركتش‌ به كدام جهت است باید بودجه را به دقت مورد مطالعه قرار دهد و از روی آن می‌توان سیر حركت جامعه را تشخیص داد.

معظم له با اشاره به نعمت انقلاب اسلامی، آن را از الطاف حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه دانستند و افزودند: این جریان و انقلابی كه الحمدلله عالم‌گیر شد و موجبات حضور روحانیت در عرصه‌های جامعه و مطرح شدن دین در همه صحنه‌های مملكت را فراهم آورد، همه از بركات این انقلاب است و ما باید در درگاه خداوند شاكر باشیم و شكر نعمت با معصیت نمی‌شود؛ باید اصول و ارزش‌های انقلاب كه همان بازگشت به ارزش‌های اسلامی است، حفظ شود.

ایشان فرمودند: ما با داشتن احكام غنی و مترقی اسلام می‌توانیم برای مشكلات اقتصادی جدید راه‌حل پیدا كرده و الگویی برای سایرین باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با استشهاد به آیه‌ای از قرآن كریم فرمودند: هر كسی برای خدا قدم بردارد خداوندمتعال او را یاری و نصرت خواهد كرد و چه افتخاری از این بالاتر كه در این فرصتی كه خداوند در این مدت كوتاه به هركس می‌دهد، موجبات رضایت خاطر حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را فراهم آورد و به یاری دین برخیزد.

پنجشنبه / 24 بهمن / 1387