جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار امام جمعه و جمعي از طلاب مراغه:
عصر غيبت، عصر امتحان براي شيعيان است.

حضرت آیت الله العظمی صافی روز جمعه 2/12/87 امام جمعه و جمعی از طلاب مدارس علمیه مراغه را به حضور پذیرفتند.

در این دیدار معظم له با اشاره به بركات حوزه‌های علمیه فرمودند: یكی از برنامه‌هایی كه موجبات امیدواری و خشنودی بقیة‌الله الاعظم را فراهم می‌كند، تاسیس حوزه‌های علمیه در سراسر كشور و رغبتی است كه جوانان به علوم و معارف اهل‌بیت علیهم السلام پیدا كرده‌اند.

ایشان افزودند: وجود حوزه‌های علمیه در هر شهر باعث دفع بسیاری از مفاسد و معایب از آن منطقه می‌شود و طلاب و مدارس علمیه بر امور دینی و مذهبی شهرها نظارت دارند و منطقه را از وجود معاصی و منكرات حفظ می‌كنند.

مرجع تقلید شیعیان یادآور شدند: وجود خلاء‌ها، تحقیرها و ناامیدی‌هایی كه از مكتب‌های مختلف انحرافی برای بشر به وجود آمده است، مردم را آماده‌ی پذیرش معارف حقه نموده است و ما باید این معارف را در اختیار آنان قرار دهیم.

حضرت آیت الله العظمی صافی خاطرنشان كردند: ظهور مكتب‌های فاسد، تلاش روحانیت را چندین برابر كرده و باید در مقابل این هجمه‌ها و توطئه‌ها ایستادگی شود.

معظم له با بیان اینكه با ترویج فساد میان زنان و مردان می‌خواهند هویت جامعه اسلامی را عوض كنند، بیان داشتند: ما به بانوانی نیاز داریم تا در مقابل بی‌بند و باری‌ها اظهار وجود كنند و با ارایه حجاب و عفت اسلامی و بیان كرامت زن در اسلام جلوی فساد را بگیرند.

ایشان یادآور شدند: امروز هویت اسلامی ما در خطر است و باید جوانان با اطلاع از مسایل و شبهات روز و یادگیری احكام و دستورات اسلامی به علوم پیشرفته تجهیز شوند.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خویش به علاقه تاریخی دیار آذربایجان به اهل بیت‌ علیهم السلام اشاره كردند و افزودند: برگزاری مجالس عزاداری و اجرای برنامه‌های مذهبی نشان از خلوص نیت آنان به اهل‌بیت علیهم السلام دارد.

معظم له ادامه دادند: عصر غیبت، عصر امتحان و موقعیت خاصی برای شیعیان است تا در مقام تمسك به اهل‌بیت علیهم السلام ثابت قدم بمانند.

جمعه / 2 اسفند / 1387