پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مهندس مير حسين موسوي:
نوكري امام زمان از امپراطوري دنيا بالاتر است.

صبح روز پنج‌شنبه 20/1/88 مهندس میر حسین موسوی با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كرد.

معظم له در این دیدار ضمن ارائه‌ی دیدگاه‌ها و رهنمودهای خود فرمودند: از عصر غیبت كبرای حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تاكنون ولایت فقهاء، مطرح بوده و مومنان به آن معتقد بودند و اذن فقیه را در بسیاری موارد لحاظ می‌كردند و با همین عنوان بود كه امثال سید محمد مجاهد و میرزای شیرازی و مرحوم امام عمل نمودند.

معظم له فرمودند: حتی اگر برخی كاستی‌ها در حیطه‌ی قانون باشد این نواقص با حسن عمل، قابل جبران است.

این مرجع تقلید به اهداف عالیه انقلاب اسلامی در ابتدای پیروزی اشاره كرده و افزودند: برای اداره حكومت و خدمت به اسلام و برقراری حاكمیت اسلامی باید همان‌گونه كه از اول می‌خواستیم به نحوی عمل كنیم تا دنیا بداند كه نظام اسلامی، نظامی جدای از نظام‌های سوسیالیستی و سرمایه‌داری بوده و نظامی خدایی و الهی است و این خط مستقیم اسلام را انتخاب كنیم و به افكار شرقی و غربی متمایل نشویم تا حاكمیت دین به كمال برسد.

معظم له با اشاره به تلاش استعمار برای تغییر هویت مسلمانان فرمودند: آنها در كل عالم اسلام به دنبال تغییر هویت مسلمانان بودند و در بسیاری كشورهای اسلامی تا حدودی موفق شدند اما لطف خدای بزرگ، شامل این كشور شد تا  در این مملكت، اسلام حاكم گردد و اكنون باید تلاش كرد تا در زمینه اسلامیت نظام خللی ایجاد نگردد.

این مرجع تقلید در پایان فرمودند: همه ما به عالم غیب معتقدیم  پس باید امر را به خدای متعال واگذار كنیم و بدانیم كه عالم غیب و باطن در عالم ظاهر، مؤثر است و دائما به سوی وجود مبارك حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف كه قلوب همگان تحت تصرف ایشان است متوجه باشیم .

ایشان افزودند:  هر كس می‌خواهد موفق شود باید خود را در خدمت امام زمان و نوكر ایشان بداند و بگوید من چه رییس جمهور باشم و چه پیشخدمت، در هر حال، نوكر شمایم؛ و البته نوكری امام زمان ـ حتی اگر به عنوان پیشخدمتی باشد ـ از امپراطوری دنیا بالاترست.

مهندس موسوی در ابتدای این دیدار، دلایل و انگیزه‌های حضور خود به عنوان كاندیدای ریاست جمهوری را به استحضار معظم له رساند.

 

 

پنجشنبه / 20 فروردين / 1388