جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي در ديدار برگزيدگان جشنواره قرآن و عترت:
سرمايه‌گذاري در ترويج قرآن بهترين انفاق في سبيل الله است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح چهارشنبه 2/2/88 برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت بسیج دانش‌آموزی از سراسر كشور را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار به اهمیت و جایگاه قرآن و تعلیم آن در اسلام اشاره كردند و فرمودند: هویت جامعه اسلامی ما وابسته به میزان ارتباط ما با قرآن و عترت است و هر چه ارتباط ما با این اركان بیشتر باشد، هویت دینی ما محكم‌تر و بالاتر است.

ایشان با تأكید بر ارتباط بیشتر جامعه با قرآن و هدایت‌های آن افزودند: هیچ نعمتی از قرآن و عترت بالاتر نیست و اسباب افتخار است كه مفاهیم قرآنی و معانی و هدایت‌های قرآنی در جامعه مطرح باشد و ما حافظان قرآن داشته باشیم و ما باید شكرگزار این نعمت باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از برگزاری بعضی از همایش‌های بی‌نتیجه تصریح كردند: هر چه  در توجه به قرآن و درك قرآن در جامعه سرمایه‌گذاری شود و حفظ قرآن را در جامعه توسعه دهیم، بهترین انفاق فی سبیل الله است.

معظم له ادامه دادند: هر كمبودی در جامعه داشته باشیم به خاطر اینست كه در این جهات كمبود داریم و تا جامعه قرآنی نباشد و هدایت‌های قرآن و نهج البلاغه در جامعه وجود نداشته باشد، جامعه ساخته نمی‌شود و ما به مقاصدمان نمی‌رسیم.

ایشان تا تأكید بر تجلیل و تكریم حافظان و معلمان قرآنی بیان داشتند: كسانی كه به مربیگری و معلمی قرآن مشغولند، بدانند كه بهترین شغل را در نزد خداوند متعال دارند و باید به آن افتخار كنند.

حضرت آیت الله العظمی صافی، قرآن را معجزه‌ی جاوید تا روز قیامت برای بشریت خواندند و بیان داشتند: قرآن كتاب مقدسی است كه دلیل و برهان نبوت تمام انبیاء است و حتی كفاری هم كه كمی فهم و شعور داشته باشند وقتی قرآن را بخوانند مجذوب آن می‌شوند و در برابر عظمت آن پیشانی خضوع به زمین می‌گذارد.

ایشان با استشهاد به آیاتی از قرآن مجید و فرازهایی از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه فرمودند: این آیات انسان را زنده می‌كند و حیات است و اگر انسان قرآن نخواند و حفظ نداشته باشد، مرده است.

مرجع تقلید شیعیان با تأكید بر اجرای عملی احكام اسلامی در جامعه بیان داشتند: امروز اگر بخواهیم امام زمان از ما راضی باشد باید دستورات قرآن را فرا بگیریم و به آنها عمل كنیم.

در پایان این دیدار نفرات برتر بخش‌های مختلف جشنواره قرآن كریم و عترت ویژه دانش‌آموزان پسر بسیجی از سراسر كشور هدایای خود را از دست حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی دریافت كردند.

 

چهارشنبه / 2 ارديبهشت / 1388