پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار مهندس چمران:
كانديداها در ارائه برنامه‌هاي خود صداقت داشته باشند.

حضرت آیت الله العظمی صافی پنج‌شنبه 10/2/88 مهندس چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، شهردار و اعضای شورای شهر قم را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار با تأكید بر اهمیت و حفظ جایگاه مذهبی شهر مقدس قم تأكید كردند: شهر مقدس قم از جایگاهی ویژه در دنیا و جهان اسلام برخوردار است كه در كمتر جای دیگری مانند آن یافت می‌شود.

ایشان ادامه دادند: آن عنوانی كه شهر مقدس قم به آن در دنیا شناخته شده است، معنویت و مذهبی بودن قم است كه مسئولین در برنامه‌های خود این وجهه را تقویت كنند و در صیانت از آن تلاش كنند.

مرجع تقلید شیعیان به بعضی از مشخصه‌های بارز و منحصر به فرد شهر قم اشاره كردند و افزودند: وجود حوزه‌ علمیه و زائران كریمه اهل بیت علیهم السلام از ویژگی‌های ارزنده شهر مقدس قم است كه مسؤولان باید همه طرح‌ها و كارهای عمرانی خود را به گونه‌ای در این شهر اجرا كنند كه برای جهان اسلام الگو قرار گیرد و زائرانی كه به قم می‌آیند از نظم و اخلاق مردم قم تعریف كنند.

معظم له افزودند: می‌بایست به شهر قم از هر حیث توجه ویژه شود تا هم جنبه‌های معنوی در شهر جلوه‌ی خاص داشته باشد و هم جنبه‌های رفاهی و تسهیلاتی برای مردم فراهم شده باشد.

ایشان به قدمت و پیشینه شهر قم و حضور محدثین بزرگ در این شهر اشاره كردند و اظهار داشتند: شهر قم سابقه درخشانی داشته و جایگاه تشیع جلوه خاصی به این شهر بخشیده است. این شهر متعلق به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است و خدمت به آن، خدمت به حضرت ولی‌عصر محسوب می‌شود.

معظم له ادامه دادند: مسؤولان اجرایی در این شهر بدانند كه هر لحظه خدمت آنان به شهر مقدس قم از ارزش خاصی برخوردار است و باید همه توان خود را برای پیشرفت و خدمت به زائران و مردم به كار گیرند.

حضرت آیت الله العظمی صافی كمك به اقشار ضعیف و محروم را مورد تأكید قرار دادند و بیان داشتند: شما باید در برنامه مراجعات محرومان و مستضعفان تسهیلات ویژه‌ای قائل شوید تا مشكلات آن‌ها زودتر برطرف شود.

معظم له با توجه به نزدیكی انتخابات ریاست جمهوری، خطاب به كاندیداها فرمودند: كاندیداهایی كه برای دهمین دوره ریاست جمهوری وارد می‌شوند باید صداقت را سرلوحه كارهای خود قرار دهند و در برنامه‌های‌شان صداقت داشته باشند.

ایشان ادامه دادند: برنامه‌های كاندیداهای ریاست جمهوری باید به گونه‌ای باشد كه عظمت و مصلحت نظام در آن لحاظ شده باشد و بدانند اگر راستی و صداقت داشته باشند، به یقین شور و اشتیاق مردم در انتخابات بیشتر خواهد شد.

پنجشنبه / 10 ارديبهشت / 1388