شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار گروهي از ائمه جماعات مشهد:
مردم ايران به اشخاصي كه از ارزش‌هاي اسلامي عقب‌نشيني مي‌كنند، رأي نمي‌دهند.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز سه‌شنبه 22/2/88 گروهی از ائمه جماعات شهر مقدس مشهد را به حضور پذیرفتند.

معظم له در این دیدار با اشاره به موقعیت، جایگاه و شرافتی كه شهر مقدس مشهد دارد فرمودند: شهر مشهد یكی از مراكز بزرگ جهان اسلام است و با توجه به شرایط و موقعیت خاص و درخشانی كه در این شهر وجود دارد، باید یك محوریَتی در مشهد باشد تا انوار ولایی امام رضا علیه السلام را در تمام دنیا پخش كند.

ایشان به تشرّف میلیونها زائر حرم رضوی اشاره كردند و بیان داشتند: با توجه به این ظرفیت و توانایی كه در شهر مشهد وجود دارد باید مركز تبلیغ عالم اسلام باشد و این مردمی كه به اینجا می‌آیند از اینجا بهره ببرند و علم، معرفت، خداشناسی، امام شناسی و معاد را فرا بگیرند به شهرهای خود ببرند.

مرجع تقلید شیعیان، حكمت حضور حضرت رضا علیه السلام در شهرهای خراسان، مرو و نیشابور را از اسرار الهی دانستند كه خداوند براساس مصالح عالیه‌‌ای آن را مقدر فرموده است و افزودند: همه این برنامه‌ها پیش آمد تا مشهد اسباب عظمت اسلام و احیای مذهب تشیع باشد و مردم به اینجا بیایند و زنده بشوند و تجدید حیات ولایی بكنند و همه كارهای ائمه از اسرار الهی است كه با گذشت زمان راز آن آشكار می‌شود.

معظم له همه این افتخارات را از بركات روضه مقدسه حضرت رضا علیه السلام دانستند و ادامه دادند: اگر از این موقعیت و مركزیت پیش آمده استفاده نشود، كفران نعمت است و لازم است كه همه كسانی كه می‌توانند در این برنامه‌ها كار و تبلیغ كنند، كمك كنند تا عظمت اسلامی این شهر تقویت شود.

حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خود، وظیفه ائمه جماعات را بسیار سنگین دانستند و تصریح كردند: یكی از سنگرهای بزرگی كه در اختیار روحانیت است، همین مساجد و جماعات است و یكی از شعائر بزرگ اسلام، نماز جماعت است و مسأله‌ای است كه با حیات دینی مردم ارتباط دارد و باید همیشه زنده باشد.

ایشان ادامه دادند: ائمه جماعات باید بدانند كه چه سنگری در اختیار دارند و اینجا را باید نگه داشت و از آن استفاده شایانی كرد. تمام تأكیداتی كه در روایات در باب اهمیت نماز جماعت شده است روی اثری است كه نماز جماعت و اقامه جماعت و معمور بودن مساجد در حفظ دین دارند.

معظم له با بیان اینكه ائمه جماعات باید مساجد را  كانون امر به معروف و نهی از منكر قرار دهند افزودند: ائمه جماعات باید احساس مسئولیت بكنند و در میدان باشند؛ امر به معروف و نهی از منكر بكنند و هر كجا تعرضی به دین شود، آنگونه كه تعرض به خودشان شده باشد، درمقام مقابله و دفاع از دین برآیند.

ایشان ائمه جماعات را به تجهیز با سلاح علم فراخواندند و تأكید كردند: در مقابل این فرق و گروه‌ها، آن چیزی كه امام زمان ارواحنا فداه نیاز دارد، تجهیز به سلاح علم، فكر و اطلاع از اوضاع است و باید لشگری باشیم كه مسلح به تمام سلاح‌های فكری باشیم تا بتوانیم حدود و ثغور را حفظ كنیم.

مرجع تقلید شیعیان روحانیت را از سربازان امام زمان ارواحنا فداه خواندند و فرمودند: احیای امر امام زمان ارواحنا فداه وظیفه هر روحانی است؛ باید مقاصد و حوائج امام زمان را بدانیم و برآورده سازیم. كل مسائل اسلام حاجت امام زمان ارواحنا فداه است.

معظم له ادامه دادند: باید به مردم، عصر غیبت و امتحانات و ابتلائات آن را یاد‌آور شویم و از سنت‌های اسلامی دفاع بكنیم كه لشكر امام زمان باید كه مقاصد امام زمان را تحقق بخشد و در جامعه عملی سازد.

حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به بعضی از حرف‌های نامربوط انتخاباتی، فرمودند: مردم بیدار، آگاه و متعهد ایران به اشخاصی كه از مواضع دینی و ارزش‌های اسلامی عقب‌نشینی می‌كنند و دشمنان اسلام را خوشحال می‌كنند رأی نمی‌دهند.

 

 

سه شنبه / 22 ارديبهشت / 1388