جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار مدير حوزه علميه با حضرت آيت الله العظمي صافي

در آستانه سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه آیت الله مقتدایی مدیر حوزه علمیه و معاونین ایشان با مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار و گفتگو كردند.
در ابتدای این دیدار مدیر حوزه و معاونین وی گزارش مبسوطی از امور جاری حوزه و بازگشایی حوزه‌های علمیه ارائه دادند و سپس معظم له رهنمودهای مهمی را جهت ارتقای سطح علمی و معنوی حوزه‌ها بیان داشتند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینكه امروز حوزه‌های علمیه در سطح جهان اسلام مورد توجه خاص مسلمانان قرار گرفته و همه با دقت مسائل حوزه را پی‌گیری می‌كنند، فرمودند: وسائل ارتباطی جدید دنیا روز به روز در حال گسترش است و حوزه هم باید بتواند به مخاطبان خود پاسخگو باشد.
ایشان با تأكید مجدد استقلال حوزه‌های علمیه و حفظ طریقه سنتی حوزه برای تحصیل فرمودند: آنچه امروز بیشتر از هر چیز برای حوزه‌ها لازم است توجه به معنویت و اخلاق می‌باشد و باید اساتید حوزه برای تهذیب و مسائل اخلاقی آقایانِ طلاب، توجه بیشتری كنند.
معظم له با اشاره به دروس آزاد حوزه و انتخاب استاد توسط طلاب فرمودند: این از امتیازات حوزه می‌باشد كه شاگرد برای انتخاب استاد، آزاد است و هر استادی را كه توان علمی برای تدریس دارد انتخاب می‌نماید.
مرجع تقلید شعیان جهان با آسیب‌شناسی مدرك‌گرایی در دانشگاه‌های دنیا، طلاب را به پرهیز از مدرك‌گرایی  فراخواندند و افزودند: فراگیری علم باید برای خدا و خدمت به مردم باشد و اگر كسی برای گرفتن مدرك به حوزه‌های علمیه وارد شود و با این فكر و عقیده بخواهد درس بخواند در اشتباه است.
ایشان ادامه دادند: روش سنتی حوزه همین بوده است كه طلاب برای یادگرفتن احكام و فهم آیات و روایات اهل بیت علهیم السلام، درس می‌خواندند و این را برای خود فضیلت بسیار بزرگی می‌دانستند.
معظم له با توجه به اینكه حوزه‌های علمیه به حضرت بقیة الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء تعلق دارد، فرمودند: تمام اساتید و طلاب و مسئولین حوزه باید رضایت و خشنودی آن بزرگوار را بر تمام دنیا و مقامات آن مقدم دارند و بدانند كه آن وجود مقدس، ناظر و شاهد اعمال ما می‌باشد.
معظم له در پایان این دیدار از زحمات و خدمت حضرات آقایان محترم مدیر و معاونین و خدمتگزاران به حوزه امام جعفر صادق علیه السلام تشكر كردند و برای موفقیت آنان دعا كردند.
 

چهارشنبه / 1 مهر / 1388