جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار رئيس مجلس اعلاي عراق با حضرت آيت الله العظمي صافي

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز دوشنبه 20/7/88 رئیس مجلس اعلای عراق، حجة الاسلام سید عمار حكیم فرزند مرحوم سید عبدالعزیز حكیم را به حضور پذیرفتند.
در ابتدای این دیدار حجة الاسلام سید عمار حكیم از عنایت ویژه حضرت آیت الله العظمی صافی و ارسال پیام تسلیت به مناسبت درگذشت حاج سید عبدالعزیز حكیم، تشكر و قدردانی كرد و از توجه مراجع و روحانیت قم نسبت به مسایل جاری كشور عراق و حساسیت ویژه معظم له به كشور عراق تشكر كرد.

حضرت آیت الله العظمی صافی با طلب مغفرت و علو درجات برای رئیس پیشین مجلس اعلای عراق، از خاندان حكیم به عنوان یكی از خاندان‌ اثرگذار در تاریخ عراق و منطقه یاد كردند و فرمودند: خاندان‌ حكیم خود یك تاریخ می‌باشند و آن هم یك تاریخی پرافتخار برای مسلمانان به ویژه شیعیان و حوزه علمیه كهنسال عراق.
ایشان با اشاره به تعداد زیاد شهداء خاندان حكیم فرمودند: ده‌ها نفری كه از این خاندان در راه اعتلای كشور مذهبی عراق و در راه برقراری حكومت مردمی و اسلامی در عراق شهید شده‌اند، همه برای مسلمانان به ویژه عراقی‌ها مایه‌ی مباهات و تكریم می‌باشند.
معظم له با توجه به انتخابات آینده عراق فرمودند: همه باید با اتحاد و انسجام كامل و با پیروی از مراجع محترم نجف اشرف دین خود را به استقلال و عزت و اقتدار عراق اسلامی ادا كنند.
ایشان با تأكید بر یكپارچگی گروه‌ها و احزاب شیعه یادآور شدند: اگر بخواهیم دشمنان را از عراق مأیوس كنیم حتماً باید با وحدت و انسجام در این انتخابات شركت نمود.
معظم له اظهار داشتند: ما همیشه برای شما و برای امنیت و آسایش كشور دوست و همسایه خود و شیعیان عزیز ساكن عراق و تمام مسلمانان دعا می‌كنیم.
مرجع تقلید شیعیان در پایان فرمودند: امیدوارم كه شما بتوانید راه پدر بزرگوارتان را ادامه دهید و مانند گذشته بیت معزز و مكرم حكیم بتواند نقش خود را در پیشرفت و ترقی و كمال مردم عراق ایفا كند.
 

دوشنبه / 20 مهر / 1388