جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
براي حفظ نظام اسلامي اين اختلافات را كنار بگذاريد

بیانات بسیار مهم حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار جبهه پیروان خط امام و رهبری

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح پنج شنبه 21/8/88 آقایان عسكر اولادی و دكتر باهنر و دیگر اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار، معظم له ریشه بابی و آسیب شناسی حوادث اخیر را مهم ارزیابی كرده و فرمودند: باید ببینم چرا این حوادث ناگوار پیش آمد؟ آن مردمی كه همه با هم بودند و وحدت و اتفاق داشتند و همه برای حفظ نظام اسلامی تلاش می‌كردند چه باعث شد كه این وضعیت اسف‌بار پیش آمد؟

 

ادامه مطلب

تصاویر

بیانات بسیار مهم حضرت آیت الله العظمی صافی در دیدار جبهه پیروان خط امام و رهبری

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح پنج شنبه 21/8/88 آقایان عسكر اولادی و دكتر باهنر و دیگر اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار، معظم له ریشه بابی و آسیب شناسی حوادث اخیر را مهم ارزیابی كرده و فرمودند: باید ببینم چرا این حوادث ناگوار پیش آمد؟ آن مردمی كه همه با هم بودند و وحدت و اتفاق داشتند و همه برای حفظ نظام اسلامی تلاش می‌كردند چه باعث شد كه این وضعیت اسف‌بار پیش آمد؟

 

ادامه مطلب

تصاویر

[Unknown Object]

مرجع تقلید شیعیان با تاكید بر اینكه « اگر همه صداقت داشته باشند كارها درست می‌شود» فعالان سیاسی را به دوری از اقدامات تنش‌زا فراخوانده و افزودند: همه باید به دنبال این باشند كه نقاط ضعف و نواقص از بین برود نه اینكه تحریك كنیم و دوباره جوّ نامساعد ایجاد كنیم. باید این بی‌اعتمادی را از بین برد. اگر همه صداقت داشته باشند كارها درست می‌شود؛ عدم صداقت برای مملكت خطرات زیادی دارد. باید مقاصد و منافع شخصی را كنار بگذاریم. ما به نواقص دیگران كاری نداریم حتی‌الامكان باید ببینیم نواقص خودمان چیست و دشمن از همین نقاط ضعف، سوء استفاده می‌كند.

معظم له افرودند: جامعه باید به حالت اعتدال برگردد. تندروی از هر طرف محكوم است. باید مردم را دلگرم و امیدوار نمود و این با زور نمی‌شود. مردم باید عطوفت اسلامی را درك كنند. عده‌ای حریم‌ها را شكستند و سوء استفاده كردند. گروهی حریم رهبری را مراعات نكردند در حالی كه باید احترام مقام رهبری محفوظ باشد؛ اعمال بعضی از هر دو طرف موجب شد كه این حریم‌، رعایت نشود.
این مرجع تقلید، با اشاره به الگو بودن رفتار و منش مسئولان برای مردم افزودند: در درجة اول، مسئولان عالی اجرایی نظام باید این حرمت را با كارهای درست و امیدوار كننده حفظ كنند.
ایشان با تاكید بر احقاق حق مظلومان رویدادهای اخیر، تاكید كردند: در این جریانات، حیثیات و اعتبارات بعضی مورد تجاوز قرار گرفت كه باید همه را تدارك و جبران نمود.
این مرجع تقلید، خط امام را خط حاكمیت اسلام دانسته و افزودند: همه را باید زیر پرچم اسلام برد؛ خط امام كه همان حاكمیت اسلام است باید تا قیامت، حفظ شود و ما نباید هرگز آن را فراموش كنیم.
معظم له مرجعیت را مستقل از جریانات سیاسی دانسته و فرمودند: مرجعیت و روحانیت خطش اسلام و حاكمیت احكام نورانی قرآن می‌باشد. ما برای این و آن نمی‌گوییم و فقط مصلحت كلی نظام اسلامی را در نظر می‌گیریم؛ هر جا و هر طرف اسلام نباشد ما آنجا نیستیم.
معظم له ادامه دادند: حركت شما هم باید معتدل باشد. اگر از هر دو طرف خلافی می‌بینید تذكر دهید و با نیت خدایی آتش این فتنه‌ها را خاموش كنید.
معظم له اهمیت مجلس را در استقلال آن ارزیابی كرده و افزودند: مجلس باید حرف خود را بزند؛ مجلس كه در رأس همه امور است باید مستقل باشد. مجلسیان خود باید موضع خود را حفظ كنند و نمایندگان باید بدانند مسئول هستند و مردم از آنها توقع دارند؛ مسائل سیاست داخلی و خارجی را باید كنترل كنند و نسبت به سیاست خارجی ـ كه من خیلی به آن ایراد دارم ـ باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
ایشان حفظ اساس نظام اسلامی را مهم دانسته و فرمودند: ما با تخریب و براندازی مخالفیم و باید همه برای حفظ نظام اسلامی تلاش كنند؛ نظامی كه حقوق همه افراد در آن حفظ شود. اگر به حفظ حریم دیگران توجه نشود و هر كس هر كاری را كه بخواهد، انجام بدهد خطرناك است و دشمن با این رفتارها به اهداف خود نزدیك می‌شود.
ایشان راه حل مشكلات كنونی را رافت و رحمت اسلامی دانسته و با ذكر آیه شریفه «فبما رحمه من الله لنت لهم و لو كنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولك» فرمودند: سیره رحمت و رأفت پیامبری را باید الگو كارهای خود قرار دهیم تا دعوا و اختلاف از بین برود؛ در بعضی جاها حتی باید به دشمن هم انصاف داده شود. همه باید حرف خود را بگویند و ما هم جواب قانع كننده و صحیح بدهیم، شما بروید با دانشجویان و جوانان هم صحبت كنید. نظرات آنها را هم گوش كنید و به آنها پاسخ صحیح دهید. همه را باید به نظام اسلامی امیدوار نمود. امیدوارم با شناخت خوبی كه از آقایان دارم با نیت پاك و اخلاص مشكلات را بر طرف نمایند و راه اعتدال و صحیح را حاكم كنند.
معظم له با تاكید بر حفظ امنیت جامعه فرمودند: امروز آنچه برای ما اهمیت دارد امنیت كشور و‌ آسایش مردم می‌باشد؛ همه باید تلاش كنند تا وحدت برقرار شود. همین طور كه می‌بینید در بعضی كشورهای اسلامی مثل افغانستان و پاكستان جنگ و دعوای داخلی و جنایت‌های وهابیت و القاعده، منجر به قتل‌عام مردم بی‌گناه و هرج و مرج شده و این برای اسلام، خطرناك است.
این مرجع تقلید، ضمن تاكید بر رفع دغدغه‌های معیشتی مردم افزودند: مردم از گرانی و تورم و مشكلات اقتصادی، ناراحت و نگران‌اند و باید برای رفع آن فكر جدی كرد.
آیت الله العظمی صافی در ابتدای این دیدار ضمن تشكر از مسئولان جبهه پیروان خط امام و رهبری فرمودند: همین كه در این كشور عده‌ای از دلسوزان انقلاب و نظام به فكر باشند كه نگرانی‌های موجود عاقلانه و متعارف برطرف شود بسیار خوب است و شما باید این كار را با اخلاص ادامه دهید تا مردم امیدوار شوند.
همچنین در ابتدای دیدار آقای عسكر اولادی و آقای دكتر باهنر پیرامون اوضاع كنونی كشور و نگرانی‌های موجود در جامعه مطالب مبسوطی را ارائه دادند.

 

جمعه / 22 آبان / 1388