جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار دبير كل حزب مؤتلفه‌ اسلامي:
گرفتاري‌ها زياد است؛ چون كه همه‌ي كارها براي خدا نيست.

آقای دكتر نبی حبیبی دبیر كل حزب مؤتلفه اسلامی و اعضای این حزب، با مرجع عالیقدر، حضرت آیت الله العظمی صافی مدظله الشریف دیدار كردند.
در این دیدار ابتدا دكتر حبیبی ارتحال فقیه عالی‌مقام و مرجع بزرگوار حضرت آیت الله العظمی حاج علی صافی را به برادر مكرم ایشان تسلیت گفت و مراتب همدردی خود و اعضاء محترم حزب را با ایشان ابراز نمود. وی گزارشی از اوضاع كشورهای اسلامی و مسلمانان منطقه و فعالیت دشمنان شیعه علیه اسلام و مكتب بیان نمود.
مرجع عالیقدر با تشكر از ابراز همدردی و تسلیت آقایان محترم فرمودند: امروز جهان اسلام در موقعیتی حساس قرار گرفته است و به خصوص تشیع و پیروان واقعی اسلام؛ چون توانسته‌اند در مقابل استكبار و زورگویان و تجاوز دشمنان به حریم اعتقادی و اخلاقی و تجاوز به منافع مادی آنان بایستند و از كیان اسلام و تشیع دفاع نمایند، موقعیتی ممتاز و در عین حال افتخار‌آمیز دارند.
معظم له ادامه دادند: در مقابل بعضی از فرقه‌هایی كه استعمار و استكبار آن را پدید آورده و آنان را دست نشانده خود قرار داده‌اند با اعمال ضد اسلامی خود چهره اسلام و مسلمانان را در جهان خشن، تندرو و ضد انسانیت نشان می‌دهند.

ایشان با ابراز تأسف از حملات تروریستی و كشتار مسلمانان در كشورهای اسلامی افزودند: فرقه وهابیت جهان اسلام را با اعمال خود ناامن كرده و آرامش و آسایش را از كشورهای اسلامی سلب نموده است؛ كشورهایی كه مسلمان نیستند اكثراً در امنیت و آسایش می‌باشند ولی در كشورهای مسلمانی نظیر پاكستان، افغانستان و عراق هر روز خون صدها نفر بی‌گناه به زمین ریخته می‌شود.

حضرت آیت الله العظمی صافی با انتقاد از پاكسازی میراث زنده اسلام در عربستان، بیان داشتند: در عربستان تاریخ زنده اسلام را كه میراثِ بزرگِ فرهنگیِ اسلام و دنیا محسوب می‌شود، از بین برده و اسلام را از این پشتوانه‌ی تاریخی خالی می‌كنند. تاریخ فقط بخش مكتوب آن نیست كه ممكن است دستخوش تحریف ‌شود، بلكه تاریخ مصور و زنده‌ی هر مكتب و كشوری همان آثار باقیمانده‌ی هزار ساله و بیشتر می‌باشد.
مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: آنان هر جا كه از پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و ائمه معصومین علیهم السلام و اصحاب آن حضرت اثری تاریخی باقی مانده بود و خانه‌هایی كه نشان از زندگی ساده پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام داشت، همه را به بهانه‌های واهی و غیر اخلاقی از بین بردند و الان هم با گرامیداشت روزهای سرنوشت ساز اسلام مخالفت می‌كنند.
معظم له با اشاره به آیه «فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ...» اظهار داشتند: وقتی این آیه شریفه نازل شد اهل سنت روایت می‌كنند كه ابوبكر سؤال كرد این خانه، خانه‌ی كیست؟ و پیامبر فرمودند:‌ بیوت انبیاء. ابوبكر اشاره به خانه‌ی امیر المؤمنین حضرت علی علیه السلام كرد كه آیا بیت علی علیه السلام هم از خانه‌هایی می‌باشد كه خداوند آنها را دارای رتبه و مقام بسیار بالا قرار داده است و حضرت فرمودند «هی من افاضلها » بلی خانه امیر المؤمنین از بهترین این خانه‌هاست كه خدای متعال آن را رفعت بخشیده است. ولی متأسفانه وهابیان این خانه‌ها و آثار آنها را از بین بردند و این برای عالم اسلام سرافكندگی دارد.
ایشان در ادامه با بیان اینكه همه كارهای ما باید رنگ خدایی و اخلاص داشته باشد، فرمودند: اساس دین، دوستی در راه خدا و دشمنی در راه خدا می‌باشد. دین غیر از حب و بغض چیز دیگری نیست همه حركات و گفتارهای ما و رفتار ما فقط باید برای خدا باشد؛ پس اگر با كسی دوستی می‌كنیم برای خدا باشد و اگر با كسی دشمنی داریم آن هم برای خدا باشد. اینكه می‌بینیم گرفتاری‌ها و مشكلات زیاد است به خاطر این است كه همه كارهای برای خدا نیست. اول رضایت خداوند باید باشد امر به معروف و نهی از منكر و توصیه‌ها و پیام‌ها همه باید رنگ خدایی داشته باشد.
معظم له با اشاره به اینكه در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم فرمودند: دهه فجر در حقیقت دهه شكرگزاری و سپاس در درگاه خداوند می‌باشد نباید آن را با مناهی و معاصی آلوده نمود همه مسئولیم و همه باید این مراسم را با صبغه و رنگ الهی برگزار كنیم.
 

يكشنبه / 4 بهمن / 1388