شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
تأكيد حضرت آيت الله العظمي صافي بر ايجاد اشتغال و فقر زدايي از جامعه

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز پنج‌شنبه 26/1/89 آقایان عسكر اولادی نماینده ولی فقیه در كمیته امداد و انواری سرپرست كمیته امداد امام خمینی (ره) و هیئت همراه را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار معظم له با تشكر از خدمات و زحماتی كه این موسسه برای رفع فقر از جامعه می‌كشد، فرمودند: همه‌ی این برنامه‌ها از اموری است كه هر چه بیشتر توسعه پیدا كند و فراگیرتر باشد، اسباب خشنودی قلب مبارك امام زمان ارواحنا فداه خواهد شد و یقیناً‌ در كل بشریت هر كجا محرومی باشد كه دست مهر و مرحمتی سر او كشیده نشود، اول كسی كه متأثر می‌شود وجود نازنین حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.
ایشان با بیان فرازی از دعای عهد اظهار داشتند: همه، رعیت حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواحنا فداه هستند و این افراد جوان، نوجوان، زن و مردی كه مورد حمایت شما قرار می‌گیرند مستقیماً با وجود آن حضرت ارتباط پیدا می‌كنند، زیرا منظور از برآوردن حوائج حضرت در این دعا رفع حوایج و نیازهای رعیت ایشان است.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله صدر و خواهر گرامیشان بنت الهدی، شهادت این بزرگواران را اسباب افتخار شیعه خواندند و فرمودند: علامه امینی در كتاب شهداء الفضیله علما و فقهای بسیاری را نام می‌برد كه در راه اعتلای اسلام به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمده‌اند و همه‌ی آنها اسباب افتخار ما شدند .
حضرت آیت الله العظمی صافی، شهدای دوران دفاع مقدس را بزرگترین افتخار جامعه‌ی ما دانستند و افزودند:‌همین جنگ تحمیلی و احساسات دینی و مذهبی كه مردم ما از خود نشان دادند و شهدایی كه در راه اسلام و در راه دفاع از دین تقدیم كردیم و هدیه دادیم، از افتخارات بزرگ جامعه ماست و اگر ما بخواهیم افتخارات جامعه‌ی خودمان را بشماریم در رأس همه باید این افتخاراتی كه در جنگ تحمیلی نصیب ما شد و این احساسات دینی ومذهبی مردم را بنویسیم.
معظم له كمیته‌ی امداد را كه مزین به نام امام خمینی(ره) است را از بركات ایشان دانستند و بیان داشتند: حیات جامعه به این است كه این خدمات در جامعه باشد و رشد و توسعه یابد و جامعه‌ای كه این مطالب در آن نباشد، آن جامعه مرده است و حیات طیبه، حیاتی است كه این مسائل در آن مورد اهمیت و اهتمام باشد.
ایشان كمك به مستمندان و فقرا و دستگیری از كسانی كه امكان كار و تلاش ندارند را امری پسندیده دانستند، ولی بر ایجاد شغل در جامعه در كنار كمك به فقرا تأكید كردند و محسنات ایجاد شغل را برای جامعه بیشتر دانستند.
معظم له با اشاره به مسأله‌ی قناعت، آن را یكی از دستورات اسلامی متروك در جامعه‌ی كنونی ما خواندند و فرمودند: قناعت آن است كه انسان بتواند با همان مقدار و مبلغی كه از راه حلال می‌رسد خود را تطبیق بدهد و به قولی خرجش از دخلش بیشتر نشود. مشكلاتی كه بسیاری از خانواده‌ها با آنها درگیرند، به علت آنست كه قناعت ندارند در حالی كه بسیاری از كمبودهای اقتصادی با قناعت حل می‌شود.
مرجع تقلید شیعیان فرصت خدمت به بندگان خدا را نعمتی از جانب خداوند خواندند كه باید شاكر خداوند بود و افزودند: این توفیق نصیب هر كسی نمی‌شود، چه بسا اشخاصی كه امكانات زیادی دارند و می‌توانند كارهای خیر بسیاری انجام دهند ولی بی‌سعادت و بی‌توفیق ازدنیا می‌روند و مصداق فرمایش مولای متقیان است كه مال فراوان دارند ولی از مال خود بهره و استفاده‌ای نمی‌برند.
ایشان با انتقاد از تظاهر به معاصی و ملی‌گرایی كه در ایام نوروز صورت گرفت فرمودند: پرداختن بیش از حد به مسائل ملی‌گرایی،‌ هویت دینی ما را ضعیف می‌كند. استقامت نظام و حكومت به این است كه دین در این مملكت پابرجا باشد و همه به دین احترام كنند و از شعائر دین حفاظت كنند.
 

 

پنجشنبه / 26 فروردين / 1389