جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار سفير ايران در عربستان خواستار ارتباط بيشتر ايران با عربستان و ديگر كشورهاي اسلامي شدند

جواد رسولی محلاتی سفیر جدید ایران در عربستان روز گذشته دوشنبه 27/2/89 با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كرد.
حضرت آیت الله العظمی صافی در این دیدار با اشاره به اهمیت ارتباط جمهوری اسلامی ایران در سطح بالا با كشورهای اسلامی و به خصوص عربستان فرمودند: این ارتباطات هم برای جهان اسلام و شیعیان جهان و هم برای كشور اسلامی ایران اهمیت بسیار زیادی دارد.
ایشان با توجه به نقشه‌ی دشمنان و مخالفین تشیع اظهار داشتند: بسیاری هستند كه نمی‌خواهند موفقیت كشور اسلامی ما و شیعیان را در جهان اسلام مشاهده كنند و شیعه را به عنوان یك مذهب خاصی معرفی می‌كنند؛ در حالی كه تمام اسلام در تشیع است و تشیع یعنی اسلام واقعی. ما باید با كشورهای اسلامی و دوست در منطقه ارتباط نزدیك‌تری داشته باشیم و نقشه دشمنان اسلام را كه می‌خواهند ایران و تشیع را منزوی كنند نقش بر آب كنیم.
مرجع تقلید شیعیان ادامه دادند: ارتباط با عربستان به خصوص در موقعیت كنونی برای اسلام و تشیع بسیار سازنده و مفید خواهد بود.
حضرت آیت الله العظمی صافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام مناسك حج فرمودند: همیشه ما باید درمشاهد مشرفه حضور داشته باشیم تا بتوانیم خود را به جهانیان به عنوان یك كشور اسلامی سربلند و پیروز و دوست همه مسلمانان نشان دهیم.
معظم له با اشاره به انتظار طولانی حجاج برای تشرف به حج،فرمودند: شما می‌توانید با ارتباط دوستانه‌ی خود سهمیه حجاج ایرانی را بیشتر نمایید تا از مدت طولانی تشرف به حج كم شود.
در این دیدار معظم له تذكراتی پیرامون تشرف حجاج بیت الله الحرام و ثبت نام و استطاعت آنان بیان فرمودند.
معظم له به سفیر جدید ایران در عربستان فرمودند: این سفر شما در عین اینكه سفری سیاسی و اداری است و می‌تواند منشاء آثار و بركات زیادی برای كشور اسلامی باشد ولی از همه مهمتر سفری معنوی و روحانی است و برای شما توفیق بسیار بالایی است كه می‌توانید از آثار معنوی و روحانی اماكن متبركه و حرمین شریفین استفاده كامل را بنمایید.
مرجع تقلید شیعیان در خاتمه برای موفقیت ایشان در انجام امور محوله دعا كردند.
 

 

سه شنبه / 28 ارديبهشت / 1389