جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
بیانات آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در جمع دانشجویان آمریکایی و اروپایی

یکشنبه شب 18 مردادماه 94، جمع زیادی از دانشجویان مسلمان 14 کشور جهان با حضور در محلّ اقامت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف در مشهد مقدّس با ایشان دیدار کردند.
در این دیدار که در فضایی بسیار معنوی و صمیمی انجام شد، معظّم له ضمن خوشامدگویی به حاضران در جلسه فرمودند: بنده از موقعیتی که پیش آمده و توفیق دیدار شما برادران و خواهران ایمانی نصیبم شده است بسیار خوشحالم و به آن افتخار می‌کنم.
ایشان، خطاب به دانشجویانی که از کشورهای آمریکا، کانادا، سوئد، انگلیس، کنیا، تانزانیا، بوسنی و چند کشور دیگر جهان حضور داشتند فرمودند: امیدوارم بتوانید در هر جایی که حضور دارید به عنوان نماینده اسلام،‌به دین خدمت بکنید و چهره واقعی اسلام را به مردم دنیا نشان دهید.
مرجع عالیقدر در ادامه بیانات خود با اشاره به فتنه گروه‌های تکفیری افزودند: جنایات زشتی که تکفیری‌ها مرتکب می شوند اسباب ناراحتی برای مسلمانان را فراهم کرده است و متأسفانه این گروه‌های گمراه، چهره صلح و مهربانی اسلام را مخدوش نموده و موجب بدنام‌شدن اسلام شده‌اند. شما باید در کشورهایی که زندگی می‌کنید با اخلاق و رفتار خوب و اسلامی، چهره حقیقی اسلام را نشان دهید.
آیت الله العظمی صافی در قسمت دیگری از سخنان خود در جمع صمیمی دانشجویان کشورهای دنیا فرمودند: مسلمانان در همه جای دنیا باید در علم و ادب و اخلاق نمونه باشند. قرآن کریم فرموده است: «جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاس» یعنی باید همگان از مرد و زن، در همه جهات خوب، برای مردم دنیا الگو باشید. زنان مسلمان هم باید در حجاب و پوشش خود نمونه باشند و به همه نشان دهند که به عزّت و استقلال و هویّت اسلامی خود پایبند هستند.
معظّم له ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم فرمودند: خداوند متعال می‌فرماید: «إِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ أُنْثى‏ وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُم»؛ باید دانست که همگان از مرد و زن در اسلام با هم برابرند و ان کسی گرامی‌تر و محترم‌تر است که تقوا و پرهیزکاری‌اش بیشتر باشد. شما در هر نقطه‌ای که هستید، پرهیزکاری پیشه کنید و بدانید عاقبت نیک برای متقین است.
ایشان در پایان این دیدار خطاب به دانشجویان زن حاضر در جلسه که درخواست داشتند عبای ایشان را ببوسند فرمودند: من بارها و بارها گفته ام چادری که شما می‌پوشید ارزشش از عبای من بیشتر است و حجاب شما امر به معروف و نهی از منکر و نشانه عزّت و کرامت شماست.

دوشنبه / 19 مرداد / 1394