پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي:جنايت رژيم صهيونيستي در غزه نتيجه سكوت بعضي سران كشورهاي اسلامي است./ آرمان مقدس امام با رفتار ديني مردم و مسئولان تحقق مي‌يابد.

حضرت آیت‌الله العظمی صافی، صبح امروز سه شنبه 11/3/89 اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره)‌ استان قم را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار معظم له با محكوم كردن جنایت اخیر رژیم صهیونیستی فرمودند: این جنایت اوج وحشی‌گری و خباثت رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان داد.
ایشان تصریح كردند: روز به روز رژیم صهیونیستی با انجام جنایت‌های مختلف، قساوت قلبی و وحشی‌گری خود را به نمایش می‌گذارد و كسانی كه امروز در صحنه‌های بین‌المللی از رژیم صهیونیستی حمایت و پشتیبانی می‌كنند و نمی‌گذارند مردم دنیا آنها را سرجایشان بنشانند، اینان نیز خود در جنایات رژیم صهیونیستی شریك هستند.
معظم له با بیان این كه جنایت‌های رژیم صهیونیستی به قدری فراوان است كه می‌توان چندین كتاب نوشت، افزودند: این رژیم جنایتكار از سالیان پیش به چنین جنایت‌هایی دست می‌زد و از همان زمان برنامه ظلم و ستمشان نسبت به مظلومان وجود داشته و هم‌اینك نیز ادامه دارد.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی فرمودند: خوشبختانه ملت‌های مسلمان در طول تاریخ با حركت‌های مردمی خود این جنایت‌ها را محكوم كرده‌اند؛ اما سران بعضی از دول اسلامی كه خودفروخته و مزدور هستند در این مساله كوتاه آمده‌اند و دلیل اصلی كوتاهی آنان، وابستگی به بیگانگان است.
معظم له ادامه دادند: اگر همه مسلمانان جهان با هم متحد شوند، مساله فلسطین به راحتی حل خواهد شد؛ ولی برخی تنها به حرف و اظهار نظر اكتفا می‌كنند كه سبب تاسف جهان اسلام است.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی با انتقاد شدید ازسازمان كنفرانس اسلامی فرمودند: متاسفانه امروز سازمان كنفرانس اسلامی موجودیتی ندارد، چرا كه نمی‌تواند از مظلومان جهان آنطور كه باید حمایت كند.
مرجع تقلید شیعیان جهان، با اشاره به سكوت اتحادیه عرب، اظهار داشتند: متاسفانه بعضی از آنان نیز گروهای خود‌فروخته به اجانب هستند؛ در حالی كه باید از اسلام و مسلمانان جهان دفاع كنند و موجودیت خود را به اثبات برسانند.
ایشان تاكید كردند: مسلمانان بر سر غیرت بیایند و متوجه شوند كه «الاسلام یعلوا و لایعلی علیه » و سران كشورهای اسلامی بدانند با چه كسانی دوستی می‌كنند.
معظم له ادامه دادند: این جنایت را به شدت محكوم می كنیم و به پیشگاه حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) این مصیب بزرگ را تسلیت می‌گوییم؛ زیرا اول كسی كه از ضعف مسلمانان متاثر می‌شود شخص حضرت ولی عصر ارواحنا فداه است.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به اعضای این ستاد فرمودند: این برنامه‌ی شما نیز در حقیقت در راستای دفاع از مظلومان است.
ایشان ادامه دادند: اگر امام راحل زنده بود به یقین چنین اظهار نظری داشتند و باید كارها و برنامه‌هایتان در مسیر اهداف امام راحل و انقلاب باشد. اقدامات و حضور و همكاری شما برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل بسیار ارزشمند است و مردم قم باید در این جهت پیش‌قدم باشند.
مرجع تقلید جهان تشیع افزودند: انقلاب از قم و با حمایت مراجع و علما برخاست و آثار بزرگی بر دنیا به جاگذاشت و مردم قم باید این افتخار را برای همیشه برای خود و شیعیان نگه دارند.
معظم له تصریح كردند: همه بدانند انقلاب در این كشور به پیروزی رسید تا اسلام و حاكمیت اسلام در این كشور حاكم شود و ما دیگر شاهد اختلاط زن و مرد نباشیم و همچنین منكرات از جامعه برچیده شود و امروز نیز باید در همان مسیر آرمان‌ها امام راحل و انقلاب حركت كنیم.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی یادآور شدند: من به تمام معنا به افكار و اندیشه‌های امام راحل آشنا هستم،‌ ایشان تنها هدف‌شان برای انقلاب پیاده كردن اسلام در این كشور بود و امروز نیز باید همان هدف دنبال شود.
ایشان افزودند: باید ادارات و همه ارگان‌های ما رنگ و بوی اسلامی داشته باشد و همه مردم به ترویج مبانی اسلامی بپردازند و هر جا كه این رفتار وجود نداشته باشد خیانت به امام راحل شده است.
معظم له در پایان خطاب به اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: شما متصدیان امرمتوجه باشید و به دیگران نیز بگویید این انقلاب را باید حفظ كرد؛ زیرا جوانان زیادی برای پیروزی انقلاب به شهادت رسیدند و تنها حرف‌ آن‌ها دین و پیاده كردن اسلام در كشور بود.

سه شنبه / 11 خرداد / 1389