جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي در ديدار روحانيون مجلس:
نماينده‌ي مجلس نماينده‌ي هفتاد ميليون نفر جمعيت كشور است و بايد با حفظ استقلال، از مصالح و منافع همه‌ي ملت بزرگوار ايران دفاع نمايد./عكس

جمعی از روحانیون مجلس صبح امروز دوشنبه 24/3/89 با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كردند.
در این دیدار معظم له با تبریك میلاد امام محمد باقرعلیه السلام و حلول ماه رجب فرمودند: ماه رجب از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید از ادعیه این ماه كه از ذخایر علمی و فرهنگی ما هستند در زمینه مسائل تربیتی، اخلاقی و معنوی و حتی برای اداره امور كشور بیشتر بهره بگیریم.
ایشان ادامه دادند: روحانیون مجلس باید نسبت به ادبیات كلامی خود حساس باشند و بیان آنها با موازین اخلاقی و تقوا مطابقت كامل داشته باشد.
ایشان مسئولیت‌ نمایندگان روحانی مجلس را خطیر و بزرگ برشمردند و افزودند: اخلاق و رفتار شما نمایندگان در مجلس برای همه نمایندگان الگو است و باید این افتخار را برای همیشه برای روحانیت حفظ كنید، زیرا مردم روحانیت را در روحانیان مجلس می‌شناسند.
مرجع تقلید شیعیان جهان، مجلس را یكی از مراكز مهم تصمیم‌گیری در كشور دانستند و فرمودند: امیدواریم روحانیت در مجلس، جلوه‌های واقعی اسلام را در كشور برای همه مردم به نمایش بگذارند و مردم از آن‌ها الگو بگیرند.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی از نمایندگان مجلس خواستند تا همیشه در تصمیم‌گیری‌های خود خدا را در نظر بگیرند و خاطر نشان كردند: حضرت ولی عصرارواحنا فداه همیشه ناظر بر اعمال و رفتار ماست و باید در كارهای خودمان مقاصد ایشان را در نظر بگیریم.
ایشان نمایندگی مجلس را فرصت مناسبی برای خدمت به مردم دانستند و اظهار داشتند: شما نمایندگان باید برای خدمت به مردم كمال استفاده را از این فرصت ببرید تا خوشنودی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را به دست آورید.
معظم له ادامه دادند: نخستین كسی كه نسبت به كمبودهای اخلاقی، سیاسی و اقتصادی جامعه رنجیده خاطر می‌گردند، وجود نازنین حضرت ولی عصرارواحنا و ارواح العالمین له الفدا است؛ بنابراین باید موجبات رضایت آن حضرت را همواره مد نظر قرار دهیم تا خدای نكرده نسبت به ما رنجیده خاطر نشوند.
مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود وجود برخی مفاسد اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی در جامعه را مناسب كشور اسلامی ندانستند و افزودند: باید جلوی این گونه مفاسد در كشور گرفته شود؛ زیرا برخی مسائل همچون بدحجابی در كشور، زیبنده‌ی كشور اسلامی ما نیست و ما باید برای رفع این دغدغه تلاش بسیاری انجام دهیم.
معظم له رفع معضلات اجتماعی را در پویایی و پی‌گیری مقاصد انقلاب اسلامی برشمردند و خاطرنشان كردند: ما كه در كشوری اسلامی زندگی می‌كنیم باید كشورمان برای همه جهانیان الگو باشد نه اینكه وضعیت حجاب در كشور مایه شرمساری شود.
ایشان ضمن تأكید بر مبارزه با معلول بدحجابی افزودند: باید علت‌های این پدیده‌ی شوم را هم در نظر گرفت و تشویق بدحجاب‌ها در بعضی از همایش‌ها یكی از علت‌های آن می‌باشد.
ایشان همچنین از برخی معضلات اجتماعی در كشور انتقاد كردند و افزودند: یكی از معضلات بزرگ كشور ما اعتیاد و بیكاری است كه زیبنده‌ی جامعه‌ی اسلامی ما نیست و مجلسی‌ها نیز در این خصوص مسؤولیت دارند و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.
حضرت آیت الله العظمی صافی، نمایندگان مجلس را متعلق به همه كشور دانستند و خاطر نشان كردند: هیچ نماینده ای نباید خود را منحصر به شهر منتخب خود بداند، زیرا وقتی شما به نمایندگی انتخاب شدید، نماینده‌‌ی جمعیت هفتاد میلیونی هستید و باید مصالح و منافع هفتاد میلیون نفر را در نظر بگیرد و از حقوق مردم دفاع نمایید.
مرجع تقلید شیعیان جهان در بخش دیگری از سخنان خود توجه به انتظارات مردم را مهم دانستند و اظهار داشتند: مردم از نظام و اسلام انتظاراتی دارند كه نباید نسبت به این انتظارات دینی بی‌توجهی كرد؛ زیرا اگر می‌خواهیم ایمان و دین مردم و نظام مستحكم‌تر شود باید انتظارات دینی و قانونی مردم را برآورده كنیم.
معظم له با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس فرمودند: انقلاب اسلامی به وسیله همین ایمان و باورهای مردمی به پیروزی رسید و اگر بخواهیم این نظام استمرار داشته باشد باید همان نگاه اولیه‌ را دنبال كنیم.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی برحفظ استقلال نمایندگان مجلس تاكید كردند و افزودند: نمایندگان مجلس باید همیشه استقلال خود را حفظ كنند و موضع خود را مستقل از دیگران قرار دهند و آن چه حق است را بیان نمایند.

دوشنبه / 24 خرداد / 1389