جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي گلپايگاني :
راه تهذيب نفس، عمل به واجبات و ترك گناه است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز سه شنبه 15/4/89، جمعی از دانشجویان و دانش‌آموزان بسیجی كانون‌های مساجد استان قم و همچنین جمعی از دانشجویان دانشگاه اهواز را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار فرمودند: براساس روایات هیچ روزی نیست كه زمین بدون حجت باقی بماند و همیشه حجت خدا بر روی زمین وجود دارد و این روایات نشان می‌دهد كه هدایت جوامع بشری از جایگاه خاصی برخوردار است.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان این كه بشریت در عصر غیبت از برخی نعمت‌ها همچون حضور حضرت محروم است، افزودند: گرچه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در میان ما حضور دارند و ما ایشان را نمی‌بینیم؛ اما باید ببینیم در این وضعیت تا چه حد توانسته‌ایم به عهد و پیمان خود با ایشان پایدار باشیم.
معظم له تاكید كردند: براساس برخی روایات كسانی كه در این عصر، غیرت اسلامی خود را حفظ كنند و به سنت‌های الهی جامه‌ی عمل بپوشانند، مانند كسانی هستند كه در پیش روی پیامبر با دشمنان ایشان به مبارزه پرداختند.
این مهدی پژوه معاصر با بیان این كه عصر غیبت، عصر آزمایش و امتحان الهی است، افزودند: انسان‌ها در عصر غیبت در مرحله امتحان و آزمایش الهی هستند و كسانی كه در مسیر دین، ثابت قدم‌تر باشند در درگاه الهی مقرب‌تر خواهند بود.
مرجع تقلید شیعیان تصریح كردند: امروز زنان ما نباید داشتن مناصب و جایگاه دنیوی را برای خود فضیلت بدانند و نداشتن مناصب وزارتی و دنیوی را محرومیت بخوانند؛ زیرا محرومیت آن است كه انسان از رضای خداوند و ائمه اطهار علیهم السلام بی‌بهره باشد و آنچه در درگاه الهی فضلیت به شمار می‌آید حفظ حجاب، عفت و پاكدامنی و عمل به دستورات دینی است.
ایشان افزودند: در زمان غیبت انسان می‌تواند با عمل به فرایض الهی به جایگاه و مقامات بالا برسد و یا با بی‌توجهی به مسائل دینی دچار سقوط و انحطاط شود كه هیچ مسیری برای بازگشت آن وجود ندارد؛‌ بنابراین جوانان ما باید مراقب باشند تا خدای نكرده در جایگاه انحطاط و سقوط قرار نگیرند.
معظم له رعایت شئؤنات اسلامی را برای جوانان مهم برشمردند و راه تهذیب نفس و نزدیك شدن به خدا و ائمه اطهار علیهم السلام را عمل به واجبات و ترك محرمات دانستند.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنانشان، داشتن نعمت ولایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را بسیار ارزشمند خواندند و فرمودند: ما باید قدردان نعمت ولایت اهل بیت علیهم السلام باشیم و به لوازم آن عمل كنیم.
ایشان تاكید كردند: باید با رفتار و اخلاق درست خود كاری كنیم كه زینت ائمه اطهار باشیم؛ زیرا كسی كه خود را وابسته به ائمه اطهار علیهم السلام می‌داند باید رفتار و كردار خود را نیز همچون آن‌ها نماید تا مردم با دیدن آن به یاد ائمه اطهار علیهم السلام بیفتند.
وی با قدردانی از حضور فعال جوانان بسیجی در عرصه احیای جامعه مهدوی اظهار داشتند: امیدواریم در آینده شاهد پویایی فعالیت‌های شما در گسترش فرهنگ مهدوی باشیم.

 

سه شنبه / 15 تير / 1389