جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار استاندار و مسئولان استان خراسان رضوي:
همراه با گسترش عمران و آبادي،‌ به رشد معنويات در مشهد توجه شود./عكس

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز یكشنبه 10/5/89 استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان این استان را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار مرجع عالیقدر با اشاره به وجود بارگاه منور رضوی در شهر مقدس مشهد، این شهر را مركز هدایت جهان اسلام دانستند و بر بهره‌گیری از این فرصت استثنایی در جهت ابلاغ پیام اسلام به دنیا تاكید كردند.
معظم له ضمن تقدیر از برنامه‌های انجام شده در دهه مهدویت در مشهد، رشد معنوی این شهر را خاطر نشان كرده و فرمودند: در كنار گسترش فضای شهری و عمران و آبادی مشهد باید به رشد معنویات در این شهر توجه شود و ظواهر مشهد را باید بیش از قبل پاسداری نمود.
مرجع عالیقدر جهان تشیع، مسئولان شهر مشهد را به حفظ و صیانت از هویت اسلامی این شهر فراخواندند و افزودند: در مرحله اول باید مسئولان مشهد مراقب شعائر دین و حفظ ارزش‌های آن باشند و با برنامه‌‌ریزی، مردم را نیز به این سمت هدایت نمایند زیرا اگر زائری از شهرهای دیگر به مشهد بیاید و با بی‌حجابی و منكرات دیگر در این شهر مواجه شود، ممكن است هنگام بازگشت به شهر خود قبح این اعمال از نظر او افتاده و در شهر خود مرتكب همین منكرات می‌شود.
حضرت آیت الله العظمی صافی فرمودند: مناصب و پست‌های مملكتی برای هیچ كس ماندگاری ندارد و از بین خواهد رفت اما آنچه می‌ماند، آن است كه در موقعیت یا مقامی كه دارید سنّت حسنه‌ای از خود به یادگار گذارید و اگر سنّت سیئه‌ای هم بوده آن را از میان بردارید.
معظم له افزودند: مشهد شهر شیعه است و باید با همه‌ی توان، در خدمت به شیعه و این شهر كوشید.
آیت الله العظمی صافی در بخش دیگر بیانات خود، بارگاه حضرت ثامن الحجج را ملجاء بی‌پناهان و درماندگان دانستند و فرمودند: توسعه‌ی بارگاه امام رضا علیه السلام اسباب افتخار برای همه‌ی ما شده است و می‌توان از مشهد و بارگاه امام رضا، معارف حَقّه‌ی شیعه را به جهان انتقال داد و منتشر كرد.
متفكر بزرگ جهان اسلام، هجرت حضرت رضا علیه السلام از مدینه به مشهد را از اسرار و آیات الهی دانسته و فرمودند: تحولی كه امروز به واسطه‌ی وجود حضرت رضا علیه السلام در مشهد برای شیعه رخ داده است یكی از این اسرار الهی می‌باشد و امروز به واسطه‌ی همین حضور، امر اهل بیت علیهم السلام در دنیا احیا شده است.
ایشان آستان قدس رضوی را مركزی الهی در جهان دانسته و زوار و همجواران این بارگاه مقدس را به كسب معنویات از آن ترغیب كرده و فرمودند:لقب عالم آل محمد كه در آن زمان به حضرت رضا علیه السلام داده شد، لقبی بود كه تا امروز هم می‌توان آثار و بركات آن را برای شیعه دید و حضور میلیونی زوار در مشهد از شهرها و روستاهای مختلف ایران و همچنین كشورهای مختلف جهان همه از اسرار لقب شریف آن حضرت و از اسرار هجرت ایشان از مدینه به مشهد می‌باشد.
حضرت آیت الله العظمی صافی، خطبه‌ها و بیانات حضرت رضا علیه السلام در باب الهیات و خداشناسی را نظیر كلمات امیر المؤمنین در نهج البلاغه دانسته و بر ضرورت معرفی و استفاده از این ذخیره‌ی گرانبهای شیعه تاكید كردند.
در ابتدای این دیدار آقای صلاحی استاندار خراسان گزارشی از وضعیت شهر مشهد به محضر مرجع عالیقدر ارائه نمود.
 لینك مرتبط: تصاویر دیدار استاندار و جمعی از مسئولین استان خراسان رضوی با حضرت آیت الله العظمی صافی

يكشنبه / 10 مرداد / 1389