پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
در ديدار رييس پليس استان قم و معاونان مطرح شد:
تأكيد حضرت آيت الله العظمي صافي بر فرهنگ‌سازي و جلوگيري از ايجاد زمينه‌هاي فساد در جامعه/عكس

حضرت آیت الله العظمی صبح امروز چهارشنبه 14/7/89 فرمانده و جمعی از معاونین فرماندهی نیروی انتظامی استان قم را به حضور پذیرفتند.
ایشان درابتدا ضمن یاد مرحوم سردار خورشیدوند، رئیس اسبق نیروی انتظامی استان قم، از خداوند برای ایشان طلب رحمت و مغفرت نمودند و در ادامه ضمن تبیین نقش و جایگاه نیروی انتظامی در كشور، حضور پلیس در جامعه را یكی از نیازهای ضروری و بنیادی جوامع امروزی خواندند و فرمودند: باید نظم در جامعه برقرار باشد و در تحقق این امر نیازمند به یك نیرو و جمعیتی هستیم كه بر انتظامات، حفظ اموال و‌ نفوس مردم و نوامیس جامعه مواظبت داشته باشد.
معظم له نیروی انتظامی را شعبه‌ای از امر به معروف و نهی از منكر دانستند و با اشاره به آیه‌ای از قرآن كریم افزودند: كسانی كه امر به معروف و نهی از منكر را در جامعه اجرا و پیاده می‌كنند و از انجام معاصی و منكرات در جامعه جلوگیری می‌كنند و كسانی كه امنیت جامعه را تأمین می‌كنند، جزء رستگارانند.
مرجع تقلید شیعیان با تأكید بر مقدس بودن كار در نیروی انتظامی ادامه دادند: این افراد باید از كسانی باشند كه امر به معروف و نهی از منكر را در جامعه زنده نگه می‌دارند و مواظبت می‌كنند تا این اصل اساسی اسلام در جامعه فراموش نشود.
معظم له مبارزه با مفاسد و جرائم را فقط بر عهده‌ی نیروی انتظامی ندانستند و با تأكید بر فرهنگ‌سازی و جلوگیری از ایجاد زمینه‌های گناه در جامعه افزودند: فقط جلوگیری ظاهری از معاصی و منكرات كفایت نمی‌كند بلكه باید زمینه‌ی بروز معاصی و مفاسد در جامعه شناسایی شده و از بین برود و به گونه‌ای فرهنگ سازی شود كه هم مردم گرایش به خیر داشته باشند و هم از كارهای زشت دوری كنند.
معظم له با تأكید بر لزوم حركت همه‌ی نهادها در راستای فرهنگ‌سازی و كمك به نیروی انتظامی در جهت مبارزه با مفاسد، افزودند: باید همه‌ی نهادها و سازمان‌های فرهنگی به گونه‌ای عمل كنند كه جرائم و تخلفات در جامعه اتفاق نیافتد و اگر اتفاق افتاد آن وقت وظیفه‌ی نیروی انتظامی است كه با آنها برخورد كند اما اگر نهادها به وظایف خود عمل نكنند و مفاسد در جامعه زیاد شود، از نیروی انتظامی چه كاری برمی‌آید؟!
ایشان با اشاره به آیه‌ی « والبلد الطیب یخرج نباته باذن ربه و ...» ادامه دادند:‌ همانطوری كه شهر پاك و پاكیزه محصول پاك می‌دهد ولی شهری كه پاكیزه نیست و خبیث و آلوده است محصول ناپاك می‌دهد باید جامعه‌ای بسازیم كه در همه‌ی جهات آماده‌ی ترقی و كمال و پذیرش نصایح ناصحین باشد.
ایشان دین مبین اسلام را دینی كامل دانستند و با ذكر روایت « كسی كه سواره است مقدم بر كسی است كه پیاده است» فرمودند:‌دین اسلام در همه‌ی جهات دستورات كامل و راهنمایی‌های صحیح داده است و هرچه دنیا پیش برود دستورات دینی ما جلوتر و پیش‌تر است و در این دین،‌حقوق همه رعایت شده است.
معظم له با بیان اینكه هرچه بهتر عمل كنیم اسباب خوشنودی حضرت بقیة الله الاعظم (عج) را فراهم كرده‌ایم فرمودند: نیروی انتظامی، نیرویی است كه باید برای حضرت ولی عصر ارواحنا فداه باشد و در جهت برآورده شدن مقاصد و حوائج حضرت در جامعه حركت كند.
معظم له با ابراز رضایت از برگزاری همایش «نقش فرهنگ سازی دینی در ارتقای امنیت اجتماعی» توسط فرماندهی انتظامی استان قم فرمودند: سزاوار است كه نیروی انتظامی استان قم این مركزیت را نسبت به كل كشور داشته باشد.
در ابتدای این دیدار سردار توكلی فرماندهی نیروی انتظامی استان قم گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های در دست اجرا در استان قم را خدمت معظم له ارائه نمود
لینك مرتبط: تصاویر دیدار رئیس و جمعی از معاونین نیروی انتظامی استان قم

 

چهارشنبه / 14 مهر / 1389