جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار امير دريادار حبيب الله سياري و جمعي از پرسنل ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضرت آيت الله العظمي صافي / عكس

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز چهارشنبه 21/7/89 امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده‌ی نیروی دریایی ارتش و جمعی از پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با اشاره به نامه‌ی امیرالمومنین به مالك اشتر، جایگاه خطیر و حساس جنود اسلام را متذكر شدند و فرمودند: جنود، لشكر و سپاه، ستون اسلام هستند، حصار و قلعه‌ی اسلام هستند و حیثیات مملكت و جامعه‌ی اسلامی در حقیقت به واسطه‌ی آنان در مصونیت می‌ماند.
حضرت آیت الله العظمی صافی با تأكید بر لزوم داشتن جنود و لشكری مجهز در كشور اسلامی فرمودند: این مهم است كه شما یك جمعیت و ارتشی داشته باشید كه بتواند دفاع از حوزه اسلام داشته باشد و دفاع از مرزهای كشور اسلامی بكند و اسباب رعب دیگران باشد و آنها مرعوب باشند و خیال و فكر تجاوز به كشور اسلامی را نداشته باشند. اما در هر رشته‌ای باید قدرتمند و توانا باشیم.
ایشان با بیان اینكه از قدیم مرزبانی از مرزهای كشور اسلامی عبادتی بزرگ شمرده می‌شده است ادامه دادند: همانطور كه امروزه مردم به زیارت كربلا و عمره می‌روند از قدیم افرادی بدون اجر و مزد به مناطق مرزی می‌رفتند و مرزهای كشور اسلامی را از تجاوز دشمنان محافظت می‌كردند.
معظم له عبادت مرزبانی را از اعتكاف بالاتر دانستند و ادامه دادند:‌امیدوارم این موقعیتی را كه برای شما حاصل شده است، قدر بدانید و برای دفاع از حوزه اسلام و نوامیس مسلمین و مرزهای اسلام كه یكی از عبادات بزرگ است موفق باشید و همه‌ی كارها را به پای خدا و امام زمان ارواح العالمین له الفدا حساب كنید.
مرجع تقلید شیعیان كلاس و درس بصیرت افزایی را دارای مراحل گوناگون دانستند و بیان داشتند: در ابتدای تولد انسان پدر و مادر وظیفه‌ی آموزش انسان را در این كلاس بعهده دارند ولی بعد از آن در تمام عمر این انسان است كه باید معرفت و بصیرت خود را افزایش دهد و تكمیل كند و تقرب انسان به خداوند به معرفت،‌خداشناسی، امام شناسی و پیغمبر شناسی است و فضیلت بشر به اینهاست و انسان به واسطه‌ی آنها ارزش دارد و الا اگر اینها نباشد،‌ چه ارزشی برای انسان است و انسان با حیوانات چه تفاوتی دارد؟
ایشان با اشاره به برگزاری دوره‌های بصیرت به منظور تعمیق باورهای دینی و اعتقادی افزودند: همه از مجتهد و سرباز و زن و مرد نیاز به افزایش بصیرت و بینایی و درك و فهم دارند و توقفی نباید در آن صورت بگیرد و كمال انسان به علم،‌معرفت، فهم و اخلاق خوب است و اینهاست كه انسان را به مقامات بلند و عالی می‌رساند.
معظم له با اشاره به آیه‌ی « ان الله خبیر سمیع بصیر»، بصیر را یكی از اسماء الحسنای الهی دانستند و افزودند:‌انسانی كه می‌خواهد بصیرت خود را زیاد كند، یعنی می‌خواهد تخلق به اخلاق خدا داشته باشد و به خداوند نزدیك‌تر شود. در روایات هم داریم كه خود را به اخلاق خداوندی بیارائید و آراسته كنید.
ایشان دو صفت علم و دانایی و قدرت و توانایی را صفات مهم خداوندی دانستند و اظهار داشتند: هر كه از این دو صفت بیشتر داشته باشد، شباهتش به خداوند متعال بیشتر است
معظم له با بیان روایتی از یكی از جنگ‌های صدر اسلام كه پیرمردی روحانی در حالی كه دست و پایش قطع شده بود و درخون می‌غلطید ولی به مقاومت ادامه می‌داد، افزودند: همه‌ی اینها مراتب بصیرت است كه این همه زخم بر می‌دارد ولی از اینها خوشحال می‌شود و لذت می‌برد و همه اینها را از طرف خداوند متعال كسب مقام و درجه می‌بیند.

پنجشنبه / 22 مهر / 1389