جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
ديدار طلاب غير ايراني مدرسه امام خميني با حضرت آيت الله العظمي صافي/عكس

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز چهارشنبه 19/8/89 جمعی از طلاب مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار معظم له با اشاره به مهیا بودن شرایط برای علاقمندان به فراگیری علوم اهل بیت علیهم السلام از سراسر جهان، فرمودند: امروز شما در موقعیت بسیار خوبی قرار دارید و باید از این فرصت بهترین بهره را بگیرید.
ایشان با بیان این كه اجتماع طلاب غیر ایرانی در شهر مقدس قم همچون اجتماع عظیم حجاج در عربستان است، افزودند: حضور طلاب غیر ایرانی در شهر مقدس قم جهت فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی انسان را به یاد اجتماع عظیم حجاج در عربستان می‌اندازد كه چگونه با هم اتفاق دارند و امروز طلاب غیر ایرانی باید این فرصت را غنیمت بدارند.
حضرت آیت الله العظمی صافی خطاب به طلاب غیر ایرانی تصریح كردند: باید تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های شما بر محور قرآن و عترت باشد؛ زیرا سعادت دنیا و آخرت بشریت در این دو گوهر بزرگ رقم زده می‌شود.
ایشان قرآن و عترت را، تنها راه نجات تمامی انسان‌های جهان دانستند و بیان داشتند: انسان‌ها اگر می‌خواهند خوشبختی دنیا و آخرت را بدست بیاورند باید آموزه‌های خود را از معارف اسلامی و دینی بگیرند.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی تاكید كردند: امروز باید از مكتب اهل بیت علیهم السلام بهترین و كامل‌ترین بهره‌ها را فرا گرفت تا بتوان جهانیان را با این معارف غنی آشنا كرد.
معظم له همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به عید غدیر و عید قربان اشاره كردند و با تبریك این ایام فرمودند: در آستانه دو عید بزرگ قرار داریم كه باید همه مسلمانان از این فرصت بهره بگیرند و در اجتماعات عظیم این دو مناسب بزرگ را گرامی بدارند.
مرجع تقلید شیعیان جهان، نعمت ولایت را بسیار مهم برشمردند و افزودند: باید نعمت ولایت را قدر بدانیم و تمامی برنامه های خود را ولایی كنیم.

پنجشنبه / 20 آبان / 1389