پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي :
قرآن بهترين راهگشاي امت و جامعه است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز جمعه 5/9/89 اعضای شركت كننده در مسابقات كشوری قرآن، ویژه‌ی كاركنان سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با تأكید بر توجه و تعهد نسبت به قرآن در جامعه فرمودند: قرآن بهترین راهگشای امت و جامعه است و مدینه فاضله وقتی شكل می‌گیرد كه معارف قرآنی در یك جامعه به طور كامل به اجرا درآید.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به اینكه حضرت علی علیه السلام از همه افراد بیشتر نسبت به قرآن احساس مسئولیت داشتند، افزودند: عمل و مسئولیت داشتن نسبت به قرآن در جامعه و زندگی فردی باید جدی گرفته شود و هرچه به قرآن بیشتر عمل شود، جامعه نیز پاك‌تر و سالم‌تر خواهد شد.
ایشان با بیان بعضی از مصادیق اجتماعی عمل به قرآن، افزودند: در یك جامعه قرآنی مسایلی چون بدحجابی زنان، اختلاط زن و مرد، بی عدالتی و ... وجود ندارد.
مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: جامعه شیعی باید ولایتی و پیرو قرآن و عترت باشد و تمام جامعه به ویژه شیعیان باید فضیلت تمسك به قرآن و معارف قرآن را داشته باشند.
معظم له با اشاره به این كه عمل به قرآن نباید سلیقه‌ای باشد، تصریح كردند: ما باید امور مهمی چون توحید و عرفان و معاد را از قرآن و كلام حضرت معصومین علیهم السلام فرا بگیریم و نباید به عرفان‌های دروغین و ساختگی در این باره توجه كنیم.
ایشان همچنین یادآور شدند: شیعه سرمایه‌های عظیمی همچون قرآن، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه و ادعیه معتبر را در اختیار دارد كه هیچ امت و ملت دیگری آن را ندارد.
مرجع تقلید شیعیان اضافه كردند: ما باید اصول خود را در امور معنوی ، اخلاقی ، اجتماعی و سیاسی و ... از قرآن فرابگیریم و شرح و تفصیل آن ها را در معارف اهل بیت علیهم السلام جستجو كنیم.
ایشان ادامه دادند: هر شخصی باید در حد خودش با علوم مختلف قرآن و تفاسیر قرآن آشنا باشد و امروز در جامعه توجه به موضوع و مسائل مختلف قرآن به خوبی ترویج و تبلیغ می شود و این امر نعمتی الهی است.
ایشان با اشاره به اینكه در قرآن مطلبی وجود ندارد كه برای سعادت دنیا و آخرت نباشد تصریح كردند: ورود به رشته ها و علوم مختلف قرآنی نعمت الهی است و افتخاری بالاتر از خدمت به قرآن و اهل بیت علیهم السلام وجود ندارد .
حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان این كه قرآن دلیل خاتمیت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می باشد، ابراز داشتند: به لطف الهی روز به روز حقانیت قرآن در دنیا بیشتر به اثبات می رسد و ما هم باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.
معظم له با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی سازمان استاندارد در سطح كشور بیان داشتند: فواید اجرای چنین مسابقاتی بسیار زیاد و با اهمیت است و امیدوارم در دستگاه‌های دولتی دیگر نیز چنین كارهایی انجام شود.
حضرت آیت الله العظمی صافی در پایان اظهار داشتند: در جامعه باید همه‌ی جنبه‌های قرآنی زنده باشد و تأمل و تفكر بر قرآن صورت گیرد و قرآن هیچ زمان كهنه نمی‌شود و همیشه زنده است.
 

 

شنبه / 6 آذر / 1389