پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي در ديدار امير دريادار و جمعي از فرماندهان نيروي دريايي ارتش:
مباهله مانند غدير سند حقانيت اهل بيت عليهم السلام است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز چهارشنبه 10/9/89 امیر دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده‌ی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجة الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران را به حضور پذیرفتند.
معظم له با اشاره به همزمانی این دیدار با روز مباهله، با استشهاد به آیاتی از قرآن مجید،‌ این روز را مانند روز عید غدیر سندی بر حقانیت اهل بیت علیهم السلام دانستند.
حضرت آیت الله العظمی صافی با تأكید بر لزوم تجهیز و تقویت قوای نظامی مسلمانان برای دفاع از كیان اسلام فرمودند: افتخاراتی كه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران به دست آورده برای ما بسیار امیدوار كننده است. پیشرفت‌های ارتش كه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده است برای دشمنان غیر قابل تصور بود آنان این پیشرفت‌ها را باور ندارند.
ایشان پیشرفت‌های نیروی نظامی را موجب رعب و هراس دشمنان اسلام خواندند و افزودند: عزت و شكوه ایران اسلامی امروز در سایه توجهات و عنایات حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و به سبب تلاش و كوشش ارتش و نیروهای نظامی ما به دست آمده و دشمنان از این عظمت و قدرت؛ هراسان هستند. به بركت همین شكوه و عظمت، دشمنان هرگز به خود اجازه نمی‌دهند كه به مرزهای كشور اسلامی ما تجاوز كنند.
معظم له با بیان اینكه امروز به عظمت و شكوه خاصی رسیده‌ایم فرمودند: امروز امنیت در كشور به میمنت حضور نیروهای نظامی، انتظامی و ارتش فراهم شده است و باید قدردان آن باشیم و نگذاریم خدای نكرده این امنیت به دست آمده از دست برود.
مرجع تقلید شیعیان با استشهاد به روایاتی از امیرالمومنین علی علیه السلام، پاسداری از حریم اسلام را افتخاری برای پاسبانان كیان اسلامی دانستند و بیان داشتند: همان طور كه امیرمومنان علیه السلام فرموده این مقام و منزلت‌ها در اسلام زمانی موجب تكریم و ارزش است كه در راه الهی باشد.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره‌های آموزشی و بصیرت افزایی نیروهای نظامی اشاره كردند و اظهار داشتند: همه باید اهل بصیرت و معرفت‌افزایی باشیم و از خداوند بخواهیم بصیرت و معرفت ما را نسبت به خودش بیشتر كند..
معظم له اجرای احكام اسلامی و پایبندی به مبانی اسلامی را بهترین راه سپاسگزاری از خدواند دانست.
 

پنجشنبه / 11 آذر / 1389