جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي: ملت ايران به ولايي و اسلامي بودن افتخار ‌‌كند.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز یكشنبه 26/10/89 شركت‌كنندگان در نخستین دوره‌ی مسابقات قرآنی هسته‌های گزینش دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با اشاره به جایگاه و عظمت قرآن كریم اظهار داشتند: قرآن كریم یگانه برهان حقانیت انبیای الهی بوده و در كتاب آسمانی از همه انبیای الهی سخن به میان آورده است.
ایشان با اشاره به آیه «وان كنتم فی ریب مما نزلنا علی عبدنا فاتوا بسوره من مثله ... » بیان داشتند: كسانی كه تفكر الحادی داشتند نیز به این مساله اذعان می‌كردند كه اگر جن و انس هم جمع شوند و بخواهند مثل قرآن كریم بیاورند، از این مساله عاجز هستند.
این مرجع تقلید با تأكید بر اینكه هیچ جن و انسی نمی‌توانند كتابی مانند قرآن و اعلامیه‌های آن بیاورند، افزودند: دانشمندان و اندیشمندان هر چه در مورد قرآن جلوتر می‌روند خود را در برابر آن عاجزتر می‌بینند و این حاكی از معجزه بودن قرآن است.
مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه دادند: قرآن معجزه باقیه است، اما تنها معجزه پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم نیست؛ بلكه بنا بر شواهد و اسناد معتبر تاریخی پیامبر اسلام بیش از 4‌ هزار معجزه داشته است.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی با اشاره به تألیفات ابن رشد در مورد قرآن كریم اظهار داشتند: این دانشمند بزرگ در كتاب خود راجع به قرآن كریم می‌نویسد « معجزه محمد صلی الله علیه و آله و سلم با معجزات انبیای دیگر متفاوت است؛ چون معجزه او با دعوت همراه بود در صورتی كه معجزه انبیای دیگر به دعوت آنها ارتباطی ندارد».
ایشان با تأكید بر برگزاری برنامه‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌ها و مراكز علمی فرمودند: ملت ایران باید با قرآن آشنا باشد، چون ملتی كه قرآن را دارد سرافرازترین و پیشرفته‌ترین ملل دنیاست و در هیچ زمینه‌ای محتاج دیگران نیست.
مرجع تقلید شیعیان جهان بر حفظ و نگهداری هویت اسلامی و ولایی ملت ایران تأكید كردند و بیان داشتند: مردم ولایی ایران باید مراقب حرف‌هایی كه بدخواهان زده و درصدد تحت تأثیر قرار دادن هویت اسلامی ما هستند، باشند.
معظم له با اشاره به ولایی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح كردند: ملت ایران باید قداست انتساب به قرآن و اهل بیت علیهم السلام را بزرگ دانسته و به هویت ولایی و اسلامی خود افتخار كند.
مرجع تقلید شیعیان جهان ضمن قدردانی از برگزاری برنامه های قرآنی در كشور، فرمودند: بهتر است كه در این برنامه ها بیشتر به احكام قرآن توجه شود چرا كه خداوند عالی‌ترین هدایت‌هایی كه برای سعادت جوامع بشری لازم است، در قرآن آورده است.

يكشنبه / 26 دى / 1389