پنجشنبه: 1403/01/30
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در مراسم رونمايي از نرم افزار فقه اهل بيت عليهم السلام:
تحول در حوزه، استفاده از ابزارهاي نوين در ترويج معارف اهل بيت عليهم السلام است./عكس

حضرت آیت الله العظمی صافی عصر روز شنبه در سالن اجتماعات مركز تحقیقات كامپیوتری نور از نرم افزار جامع فقه اهل بیت علیهم السلام رونمایی كردند.
معظم له در این مراسم، با تبریك میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق علیه السلام، توسعه این گونه نرم‌افزارهای فقهی را بسیار مهم و تأثیر گذار ارزیابی كردند و بر بسط و گسترش آن به همه‌ی حوزه‌های دینی تأكید كردند.
ایشان با تأكید بر لزوم نشر و ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام در جامعه فرمودند: هرچه این برنامه‌ها توسعه بیشتری پیدا كند و زمینه‌های آشنایی جامعه با معارف و فقه اهل بیت علیهم السلام فراهم شود، موجب افتخار و سرفرازی جامعه و خشنودی قلب مقدس امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به نرم افزار جامع فقه اهل البیت علیهم السلام تصریح كردند: این برنامه بسیار مورد انتفاع و استفاده است و این حركت‌ها و اقدامات برای عظمت حوزه و تسهیل امر تحقیق و پژوهش بسیار اثرگذار است و اگر نباشد، نوعی نقص و خلاء برای جامعه‌ی روحانیت و حوزه به حساب می آید.
ایشان ادامه دادند: سهولت اطلاع و دستیابی به این منابع از طریق این گونه نرم افزارها بسیار مهم است و كار را برای محققان و پژوهشگران راحت كرده است و باید از این موقعیت به خوبی بهره گرفت.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینكه اصالت در حوزه با فقه است و سایر علومی كه از اهل بیت علیهم السلام اقتباس نشده باید در حاشیه باشد، ابراز داشتند: مدرسه فقه متعلق به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است و نقش امام باقر و امام صادق علیهما السلام در شكل گیری و تاسیس این مدرسه بسیار اساسی و بنیادی است.
معظم له افزودند: از این جهت ما به هر میزان برای عرضه‌ی فقه و معارف اهل بیت علیهم السلام به دنیا تلاش كنیم و وسائل و زمینه‌های آشنایی محققان را بیشتر فراهم نماییم، كار بزرگی را انجام داده ایم.
حضرت آیت الله العظمی صافی با بیان اینكه امروز دنیا تشنه‌ی معارف اهل بیت عصمت و طهارت است اظهار داشتند: اگر بتوانیم این معارف را به خوبی به جهانیان عرضه كنیم مورد پذیرش مردم جهان قرار خواهد گرفت و اینها سرمایه‌هایی است كه باید روی آنها كار كنیم و در معرض اطلاع عموم قرار دهیم.
معظم له با تأكید بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین در عرصه‌ی اطلاع رسانی دینی فرمودند: تحول به این معنا است كه از این ابزارها و ارتباطات برای معرفی اسلام و حقایق دین در دنیا استفاده كنیم و نگذاریم در دنیای امروز اینها مطرود و مغفول باشد، بلكه باید معارف را به دنیا عرضه كنیم.
ایشان خطاب به طلاب، روحانیون و حوزه‌های علمیه اظهار داشتند: امروز حجت بر ما تمام شده است و ما باید با برنامه ریزی مناسب خدمتگزاران بزرگی را برای مكتب اهل بیت علیهم السلام، به دنیا تحویل دهیم.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینكه ما باید در برابر تهاجم دشمن سنگرها را نگه داریم و دین را حفظ كنیم، افزودند: با فراهم شدن شرایط باید حوزه به گونه‌ای عمل كند كه این انتظارات را برآورده كند تا بتواند در دنیا تجلی پیدا كند.

يكشنبه / 1 اسفند / 1389