جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در مراسم رونمايي از موسوعه:
فضلا و فقهاي حوزه بايد پاسخگوي نيازهاي جهاني باشند/عكس

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز سه‌شنبه 3/12/89 از « موسوعة الفقه الاسلامی طبقاً لمذهب اهل البیت علیهم السلام» رونمایی كردند.
معظم له در این مراسم كه در مركز دائرة المعارف فقه اهل بیت علیهم السلام برگزار شد؛‌ با تشكر از تلاش‌های صورت گرفته در تدوین این موسوعه فرمودند: خوشبختانه تدوین این موسوعه كار ارزشمندی است كه از سوی آیت‌الله هاشمی شاهرودی آغاز شده است.
ایشان حضور فعال محققان و پژوهشگران حوزوی در تدوین موسوعه‌ی فقه اسلامی را مورد تأكید قرار دادند و تصریح كردند: من زحماتی را كه شما فضلا و محققان حوزه انجام داده‌اید به خوبی درك كرده‌ام و این تلاش‌ها بسیار وسیع و ارزنده بوده است.
مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به تحولات بوجود آمده در منطقه اظهار داشتند: امروز موقعیت خاصی در جهان بوجود آمده است و همگان تشنه معارف اهل بیت علیهم السلام هستند و فضلا و فقهای حوزه‌های علمیه باید پاسخگویی نیاز بشریت باشند و آن‌ها را از معارف ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم سیراب كنند.
معظم له به غنای علمی مكتب اهل بیت علیهم السلام اشاره كردند و فرمودند: امروز سرمایه بزرگی در اختیار شیعه قرار گرفته است و باید از این فرصت بوجود آمده به خوبی بهره گرفت.
حضرت آیت الله العظمی صافی با ترسیم جایگاه و نقش فقه اهل بیت علیهم السلام در زندگی امروز بیان داشتند: فقه اسلام، جامع الاطراف است و تمامی مراحل زندگی بشر در روایات و احادیث بیان شده است.
ایشان افزودند: امروز باید دنیا را متوجه فقه و معارف اسلامی كنیم. این موقعیت بوجود آمده وظیفه و رسالت حوزویان و طلاب را بسیار زیاد كرده است و طلاب باید به این نیاز جهانی پاسخ بدهند. باید وسعت معارف اهل بیت علیهم السلام را به دنیا معرفی كنیم تا خدای نكرده مجهول باقی نماند.
معظم له ادامه دادند: همه رشته‌های علمی جهان برگرفته از الهیات است و این وظیفه حوزه علمیه است كه این حقیقت را به جهانیان بیان كند.
مرجع تقلید شیعیان جهان تدوین موسوعه فقه اسلامی را كار ارزشمندی خواندند و یادآور شدند: این موسوعه آثار و بركات فراوانی را برای فقه شیعه و حوزه‌های علمیه خواهد داشت و با انجام این كار قلب مقدس حضرت ولی عصرارواح العالمین له الفداء خوشنود خواهد شد.
حضرت آیت الله العظمی صافی فرمودند: حوزه در شرایط جهانی حاضر بیشترین مسؤولیت را دارد و باید بتوانند در این موقعیت حساس به خوبی نقش ایفا كند و معارف الهی را به بهترین روش به دنیا عرضه كند تا همگان بدانند شیعه از مكتب بی‌نظیری برخوردار است.

چهارشنبه / 4 اسفند / 1389