جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
بيانات مهم حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از نمايندگان روحاني مجلس/ عكس

جمعی از نمایندگان روحانی مجلس عصر روز دوشنبه 9/12/89 با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی صافی با معظم له دیدار و گفتگو كردند.
معظم له با اشاره به جایگاه و اهمیت مجلس شورای اسلامی فرمودند: مجلس در رأس امور است و مملكت باید قانونمند باشد و باید همه‌ قانون را قبول داشته باشند و آن را اجرا نمایند.
ایشان با توجه به بودجه‌ی كشور كه هم اكنون در مجلس در حال بررسی است، فرمودند: اگر كسی بخواهد بفهمد كه سیر یك مملكت در چه مسیری واقع شده است باید بودجه آن را نگاه كند.
مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: مجلس باید با كمال شجاعت و بصیرت تمام بودجه را بررسی كند و اگر خلاف شرع و خلاف مصالح مردم یا تضییع بیت المال بود، جلوی آن را بگیرد.
ایشان ادامه دادند : بیت المال به همه مردم تعلق دارد و نمی‌شود آن را در مسیری مصرف كرد كه حقوق ملت پایمال شود؛ همه كسانی كه بودجه را تصویب می‌كنند مسئول هستند.
حضرت آیت الله العظمی صافی حماسه‌ی هشت سال دفاع مقدس را برخاسته از غیرت دینی مردم دانستند و اظهار داشتند: شهیدان برای اسلام و قرآن و اهل بیت علیهم السلام شهید شدند و آنها حاكمیت اسلام را می‌خواستند و جان خود را در این راه فدا كردند و ما در مقابل خون شهدا مسئول هستیم.
ایشان با بیان اینكه اركان نظام باید محكم و پابرجا باشد و هیچ گروه و شخصی نباید آن را سست نماید فرمودند: امروز باید كاری كرد كه مردم به نظام امیدوارتر شوند و نباید آنها را دلسرد نمود.
معظم له وظیفه‌ی روحانیون مجلس را سنگین خواندند و افزودند: نمایندگان روحانی مجلس باید اعتماد مردم را به نظام بیشتر كنند. روحانی مجلس ما باید مانند شهید مدرس باشد.
ایشان با انتقاد شدید از جشنواره‌های فیلم و موسیقی فجر و ترویج برنامه‌های مبتذل فرهنگی فرمودند: این جشنواره‌ها با ارزش‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی صد در صد مخالفت دارد و ترویج اسلام زدایی و ترویج افكار غیر اسلامی می باشد و وزارت ارشاد مسئول است و باید در پیشگاه خداوند و صاحب شریعت مقدس پاسخگو باشد.
ایشان با توجه به مطالبی كه درباره‌ی مكتب ایرانی گفته می‌شود فرمودند: مكتب ما مكتب محمدی و مكتب علوی و مكتب قرآنی است و ترویج غیر مكتب اسلام خلاف شرع است و بودجه برای این كار تضییع بیت المال می‌باشد.
ایشان با توجه به بیداری مسلمانان و قیام آنان علیه ظلم و استكبار جهانی فرمودند: این قدرت ایمان و اسلام و قدرت الله اكبر می‌باشد. استكبار و صهیونیست و دشمنان اسلام آن همه تلاش كردند كه مردم را از اسلام دور نگه دارند و عده‌ای از مزدوران خود را بر كشورهای اسلام حاكم كنند؛ ولی ناگهان معجزه‌ای در دنیا اتفاق می‌افتد كه خداوند می‌خواهد دوباره قدرت اسلام را به جهانیان نشان دهد.
معظم له ادامه دادند: ما به این دین افتخار می‌كنیم و مكتب اسلام را عالی‌ترین مكتب نجات‌بخش می‌دانیم و حرام و حلال این دین را كه موجب آسایش دنیا و آخرت می‌باشد با تمام وجود حفظ می‌كنیم.
در این دیدار كه بدون حضور خبرنگاران برگزار شد، حضرت آیت الله العظمی صافی ضمن تقدیر از نمایندگان مجلس به ویژه روحانیون مجلس، مطالب و نكات مهم دیگری را نیز به نمایندگان روحانی مجلس متذكر شدند و در پایان برای موفقیت آنان در خدمت به اسلام و كسب رضایت حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف دعا فرمودند.
در این دیدار چند تن از نمایندگان روحانی مجلس مطالبی را درباره‌ی مجلس و تشكل آقایان روحانی مجلس ارائه كردند.

سه شنبه / 10 اسفند / 1389