پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
تقدير حضرت آيت‌الله العظمي صافي از برنامه‌ي اعزام نوجوانان به عمره مفرده/عكس

حضرت آیت‌الله العظمی صافی امروز پنج‌شنبه 12/12/89 در دیدار جمعی از دانش‌آموزان اعزامی به عمره مفرده فرمودند: اعزام دانش‌آموزان در زمان نوجوانی به مكه مكرمه كاری ارزشمند و پسندیده است.
معظم له با بیان این كه اجتماع دانش‌آموزان در مناسك حج كار بسیار خوبی است، خطاب به نوجوانان تصریح كردند: قدر این فرصت را بدانید و از این گردهمایی و اجتماع، كمال استفاده را ببرید.
مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه دادند: انجام مناسك عمره و حضور در مشاهد، بزرگ‌ترین افتخار برای انسان است و بهترین فرصت برای تقرب به خدا و نزدیك شدن به درگاه الهی و كسب معرفت و بركت الهی است.
ایشان تاكید كردند: باید این فرصت‌ها را غنیمت بدانید؛ زیرا شما در آغاز جوانی هستید كه در این اجتماع نورانی حضور می‌یابید و این آغاز، در زندگی شما اثری طولانی خواهد داشت.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی با توجه به وجود انحرافات مختلف در جامعه امروزی، انجام مناسك حج را بهترین راه برای مقابله با انحرافات دانستند و افزودند: امروز خط‌های انحرافی مختلفی در جامعه پدید آمده است كه می‌خواهند جوانان را گمراه و از خط اصلی خود منحرف كنند و یكی از راه‌های مقابله و بیمه جوانان و نوجوانان،‌ انجام مناسك حج است كه هر سال برگزار می‌شود.
معظم له اظهار داشتند: اگر انسان در چنین مسیر الهی و مشاهد مشرف راه یابد، همیشه تربیت الهی پیدا می‌كند؛ زیرا اگر ما بخواهیم برای تربیت جوان و نوجوان هر چه تلاش كنیم، تاثیر آن به اندازه كلاس حج نخواهد بود؛ حج بالاترین كلاس تربیتی است.
مرجع تقلید شیعیان جهان تاكید كردند: این كه از ابتدای جوانی، انسان به عمره اعزام شود و در چنین مسیر الهی قرار گیرد و به انجام مناسك حج بپردازد، ‌توفیقی بزرگ است كه به آسانی برای هر فردی فراهم نمی‌شود و سبب روشنایی چشم‌ها می‌شود.
ایشان افزودند: كاش من هم نوجوان بودم و چنین توفیقی فراهم می‌شد تا به حج بروم.
حضرت آیت الله العظمی صافی خطاب به نوجوانان عمره‌گذار تصریح كردند: باید مراقب باشید از این فرصتی كه برای شما فراهم شده است، حداكثر استفاده را ببرید و توجهات حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه را بخواهید، بلكه در این سفر معنوی چشمان شما به جمال حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف روشن شود.
معظم له با اشاره به حضور شماری از بانوان در این دیدار، حفظ حجاب را برای زنان افتخار بزرگی خواندند و افزودند: امروز بانوان در امتحانات خاصی قرار دارند و باید در راه دین استقامت داشته باشند و در مقابل هجمه‌هایی كه علیه حجاب می‌شود موضع دینی خودشان را نگه‌دارند.
ایشان افزودند: چادر شما بسیار مهم است؛ هر چه بیشتر رعایت كنید ثواب بیشتری خواهید برد؛ خانمی كه با حجاب بیرون می‌آید در حقیقت اظهار اطاعت از فرمان خدا می‌كند.
در این دیدار همچنین تعدادی از خیرین قرآنی، جمعی از دانش‌آموزان دبیرستان‌های دخترانه‌ی زینبیه و حافظ از فسای شیراز، تعدادی از مستبصرین از استان‌های مرزی و اقشار مختلف مردم نیز حضور داشتند.

 

 

پنجشنبه / 12 اسفند / 1389