پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي در ديدار مدير و معاونان كميته امداد استان قم:
حيات هر جامعه در كمك و همياري به يكديگر است.

حضرت آیت‌الله العظمی صافی، امروز شنبه 14/12/89 در دیدار مدیر، معاونین و جمعی از پرسنل كمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم فرمودند: احسان و نیكوكاری به بندگان خدا و رسیدگی به وضع مستضعفان، كار ارزشمندی است كه كمیته‌امداد امام خمینی آن را انجام می‌دهد.
ایشان محرومیت زدایی از جامعه را وظیفه‌ی همگان دانستند و افزودند: همه باید در برنامه‌های روزانه خود كمك‌ به اشخاص مستمند و ضعیف را در اولویت‌كاری قرار دهند و كمك به دیگران در حدی باشد كه هیچ فرد فقیر و مستضعفی در جامعه وجود نداشته باشد.
مرجع تقلید شیعیان جهان یاری رساندن به افراد ضعیف جامعه را از تاكیدات قرآن و روایات خواندند و اظهار داشتند: كمك به دیگران با هویت اسلامی ما عجین شده است و حیات هر جامعه‌ای در امداد و همیاری به یكدیگر است از این رو باید این هویت اسلامی را در جامعه برای همیشه حفظ و تقویت كنیم.
معظم له در ادامه تاكید كردند: در كمك به دیگران همه باید از همدیگر سبقت بگیرند؛ اگر چنین اتفاقی بیفتد دیگر در جامعه فقیر و گرفتار نخواهیم داشت.
حضرت آیت الله العظمی صافی با استشهاد به روایاتی از معصومین علیهم السلام یادآور شدند: گاهی برداشتن یك خار از محل عبور مردم سبب ورود انسان به بهشت می‌شود و باید این روحیه در جامعه ما حفظ شود.
معظم له با برشمردن روایاتی دیگر در خصوص احسان و نیكوكاری فرمودند: هیچ عبادتی نزد خداوند محبوب‌تر از این نیست كه انسان، مومنی را خوشحال كند و نیكوكاری از جمله عبادات مورد عنایت حضرت حق است.
مرجع تقلید شیعیان جهان یكی از كارهای مهم در كشور را ایجاد شغل دانستند و یادآور شدند: حضرت رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم به این مهم بسیار تاكید داشتند و می‌فرمودند اگر برای كسی شغلی ایجاد كنید این كار شما از كمك كردن به آن فرد با ارزش‌تر خواهد بود.
معظم له وجود بیكاری را زیبنده‌ی جامعه‌ی اسلامی ندانستند و افزودند: بیكاری باید در جامعه ریشه‌كن شود، چرا كه اگر كار و تلاش در جامعه بیشتر شود، جرائم و جنایات نیز كاهش می‌یابد.
ایشان با تأكید بر لزوم ایجاد شرایط ازدواج آسان برای جوانان افزودند: اگر آمار ازدواج در كشور افزایش یابد به یقین مفاسد اجتماعی نیز كاهش خواهد یافت.

 

شنبه / 14 اسفند / 1389