شنبه: 1403/02/1
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت‌الله العظمي صافي: پيشرفت‌هاي علمي امروز ايران اسلامي افتخار نظام اسلامي مي‌باشد./عكس

حضرت آیت‌الله العظمی صافی امروز پنج شنبه 25/1/1390 در دیدار رییس و جمعی از مدیران جهاد دانشگاهی كشور ضمن تقدیر و تشكر از فعالیت‌ها و موفقیت‌های دانشمندان ایران اسلامی فرمودند: در مسائل علمی هر چه پیشرفت كنیم، برای نظام و جامعه اسلامی ما افتخار است.
ایشان افزودند: ما مسلمان هستیم و باید در دانش و صنعت پیشتاز باشیم تا از وابستگی و نیاز به دیگران مستغنی شویم و به خودكفایی كامل برسیم.
معظم له تصریح كردند: باید به قدری پیشرفت علمی داشته باشیم كه دیگران نیازمند ما باشند و هر چه در این مسیر طی طریق كنیم نزد خداوند متعال و حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه رو سفید خواهیم بود.
مرجع تقلید شیعیان جهان تاكید كردند: هر چه در مسائل علمی و اكتشافات و پی‌پردن به كائنات تلاش داشته باشیم باز هم اندك است؛ زیرا مجهولات بشر فراوان است و هرچقدر در اسرار عالم و كهكشان‌ها تحقیق كنیم بازهم نیاز به تحقیق است تا به آثار خلقت حضرت باری تعالی دست یابیم.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی فرمودند: در نیم قرن اخیر ترقی و اكتشافات بشری، بسیار فراوان بوده است؛ ولی دربرابر مجهولات بشری هنوز هم این پیشرفت‌ها كافی نیست؛ زیرا قرآن می‌فرماید بالاتر از هر عالَمی، عالَم دیگر است و داشته‌های بشری پایان پذیر نیستند.
ایشان ادامه دادند: امروز به كاوش نیاز فراوانی داریم تا آثار خلقت پروردگار را بدست آوریم و به آیات الهی پی‌ ببریم؛ زیرا قرآن انسان را به تفكر و تعقل وا می‌دارد و كاوشگری و تحقیق نیز بخشی از تعقل و تفكر به شمار می‌آید.
معظم له عنوان كردند: در عصر حاضر باید علم‌اندوزی، بیداری و آگاهی بشر افزایش یابد تا معرفت انسان به خداوند نیز بیشتر شود.
ایشان ادامه دادند: قرآن كسانی را كه دو روز آنان یكسان باشد مذمت كرده است؛ بنابر این باید هر روز به دنبال كشف جدیدی از عالم باشیم تا دو روزمان با هم یكسان نباشد.
مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: در عالم هستی ذره‌ای سكون و سكوت نیست ما نیز نباید در كشف حقایق و معرفت الهی سكوت و سكون را اختیار كنیم.
در ابتدای این دیدار آقای دكتر محمد حسین یادگاری رئیس محترم جهاد دانشگاهی، گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های در دست اجرای این سازمان را خدمت معظم له ارائه نمود.

جمعه / 26 فروردين / 1390