جمعه: 1403/01/31
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي: قرآن كتاب حيات و زندگي و نسخه‌ي كامل درمان دردهاي اجتماعي است.

صبح امروز چهارشنبه 31/1/89 حضرت آیت الله العظمی صافی، حجة الاسلام سید معصوم حسینی معاون دانشگاه علوم قرآنی كشور را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با تجلیل از فعالیت‌های این مركز قرآنی فرمودند: فعالیت‌های این مركز برای كشور بسیار مفید و ارزنده است و باید اینگونه برنامه‌ها در كشور روز به روز بیشتر شود.
ایشان با تشكر و قدردانی از مسؤولان و دست‌اندركاران دانشگاه علوم قرآنی تصریح كردند: جامعه‌ی امروز به آموزه‌های قرآنی نیاز فراوانی دارد و كسانی كه در این برنامه‌ها فعالیت می‌كنند قدردان كارهای خود باشند؛ زیرا گام برداشتن برای اعتلای فرهنگ قرآنی ارزشی والا و ماندگار است.
مرجع تقلید شیعیان جهان، با بیان این كه همه‌ی احكام و معارف در قرآن وجود دارد، اظهار كردند: اگر به دنبال اخلاق و تربیت اسلامی هستیم باید آن را از قرآن استخراج كرد؛ زیرا همه‌ی آموزه‌ها را می‌توان در این كتاب آسمانی پیدا كرد.
ایشان آیه‌های قرآن كریم را همچون اعلامیه‌هایی دانستند كه برای بشریت تا روز قیامت نورافشانی می‌كنند.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی تاكید كردند: آنچه در قرآن آمده است در هیچ كتاب نمی‌توان آن را یافت. قرآن مجید، وحی الهی و كتاب دین و عقیده و توحید و نسخه كامله‌ی درمان دردهای اجتماعی وكتاب حكمت، بشارت، موعظه و هدایت است.
ایشان ادامه دادند: قرآن كتاب حیات و زندگی و راهنمای راه كمال دنیا و آخرت و عروج به معارج بلند انسانی و روحانی است.
مرجع تقلید شیعیان جهان افزودند: قرآن كریم نسخه‌ای بی‌بدیل و شفابخش برای نجات جوامع بشری و اصلاح روش‌های زندگی است و بشر را به استوارترین راه رهنمون می‌شود.
معظم له بیان قرآن را مطابق فطرت انسان خواندند و اظهار داشتند: كسانی كه در قلوب‌شان مرضی وجود نداشه باشد، با شنیدن یك آیه از قرآن به خداوند ایمان می‌آورند.
ایشان تصریح كردند: ما همیشه به قرآن نیاز داریم و باید قرآن و عترت را همیشه با هم دانست؛ زیرا قرآن بدون عترت معنایی ندارد و بدون مراجعه به اهل بیت علیهم السلام كه مفسران راستین قرآن هستند، نمی‌توان قرآن را فهمید.
معظم له با تأكید بر پیاده كردن بیش از پیش احكام و دستورات قرآن در متن جامعه یادآور شدند: قرآن برترین راهنما برای همه سطوح جامعه است و بایستی با نگاه عالمانه و وسیع و گسترده و عمیق به مفاهیم قرآنی به بهره‌مندی از آن در تمام حوزه‌ها اعم از برنامه‌ریزی، ‌تربیتی، ‌مشاوره‌ای و اجتماعی پرداخت تا گامی در راه رسیدن به مدینه فاضله و تحقق حیات طیبه باشد.
حجة الاسلام حسینی در ابتدای این دیدار گزارشی از فعالیتهای این مركز خدمت معظم له ارائه نمود.

چهارشنبه / 31 فروردين / 1390