پنجشنبه: 1403/02/6
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار جمعي از مبلغين:
بهترين عرفان، در نهج‌البلاغه و صحيفه سجاديه است.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح روز جمعه 9/2/1390 جمعی از مبلغین اعزامی به مناطق محروم و طلاب را به حضور پذیرفتند.
معظم له در این دیدار با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به محضر حضرت بقیة‌الله الاعظم ارواح العالمین له الفدا و همه‌ی شیعیان جهان فرمودند: انشاء الله همه ما ادامه دهنده‌ی راه ایشان باشیم و از انوار هدایت‌های حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ائمه طاهرین علیهم السلام بهره‌مند شویم.
ایشان در ادامه با اشاره به جایگاه تبلیغ در نشر و گسترش معارف دین افزودند: تبلیغ از جایگاه خاصی در نظام اسلامی برخوردار است؛ زیرا تبلیغ به معنای بلاغ مبین و رساندن احكام و معارف دین به توده‌ی بشریت است كه شامل دورترین نقاط جهان نیز می‌شود.
مرجع تقلید شیعیان جهان، تبلیغ در مناطق محروم و دورافتاده را كاری سخت ولی مأجور خواندند و تصریح كردند: هجرت به مناطق آسیب‌پذیر و تبلیغ در چنین مناطقی از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا یكی از مسائل مهمی است كه در اسلام به آن پرداخته شده است و از جمله حسناتی است كه در دفتر اعمال انسان نوشته می‌شود و اجر و ثواب بسیار دارد و اسباب تقرب انسان به خدا و سبب خوشنودی قلب مقدس حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه الشریف می‌شود.
معظم له در ادامه افزودند: براساس آیات قرآن كریم و روایات شریف ائمه معصومین علیهم السلام هدایت مردم از جایگاه والایی در نزد خداوند برخوردار است؛ بنابراین مبلغان وظیفه دارند به تبلیغ معارف دینی بپردازند و با بدعت‌ها مبارزه و سنت‌ها را زنده كنند.
حضرت آیت‌الله العظمی صافی با تأكید بر ضرورت تقویت علمی و معنوی مبلغین اظهار كردند: مبلغان باید همیشه آماده تبلیغ باشند؛ تبلیغ منحصر به زمان و مكان خاصی نیست و آمادگی همیشگی می‌طلبد و باید همیشه به تبلیغ دین و معارف اسلامی پرداخت و مردم را از گمراهی نجات داد.
ایشان افزودند: امروز طلاب و مبلغان باید برای كسب علم، معرفت و اخلاق تلاش فراوانی انجام دهند و آن را در سطح جامعه اجرا كنند تا جامعه‌ای سالم داشته باشیم.
معظم له با اشاره به جایگاه و اهمیت دعا تاكید كردند: دعا مغز عبادات و پرستش پروردگار است و دعاهای صحیفه سجادیه از جمله بهترین دعاهایی است كه طلاب باید آن را در جامعه ترویج دهند تا مردم به چنین ادعیه‌ای روی آورند.
مرجع تقلید شیعیان جهان ادامه دادند: متاسفانه امروزه برخی ادعاهای دروغین در جامعه رواج یافته و عده‌ای می‌خواهند مردم را با عرفان‌های دروغین از راه اصلی خود كه همان معرفت به خداوند است، دور كنند. بنابراین مبلغان وظیفه دارند مردم را هدایت و از این گمراهی نجات دهند.
ایشان با بیان اینكه مكتب تشیع از سرمایه‌های علمی و معرفتی غنی است تأكید كردند: ادعیه، سرمایه مهمی برای ما مسلمانان است و بهترین منابع را در این خصوص داریم كه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه بهترین عرفان است و راه درست را به ما نشان می‌دهد.
حضرت آیت الله العظمی صافی از مبلغان خواستند تا در انتخاب منابع تبلیغی خود دقت بیشتری كنند و افزودند: یقین بدانید اگر شما از قرآن و سنت كه همان روایات اهل بیت علیهم السلام است به خوبی بهره بگیرید و استشهادهای خود را از این دو منبع ارزشمند بیان كنید، مردم سخن شما را خواهند پذیرفت و به آن جامه عمل خواهند پوشید.
معظم له تصریح كردند: آیات قرآن كریم بشرساز است و هدایت‌ها توسط آیات قرآن صورت می‌گیرد و فطرت‌های پاك همیشه این آیات الهی را می‌پذیرند.
مرجع تقلید شیعیان جهان با قدردانی از حضور طلاب مبلغ در مناطق آسیب‌پذیر افزودند: كاش من هم توفیق سفر تبلیغی داشتم و همچون شما به مناطق آسیب‌پذیر می‌رفتم و پیام دین را به مردم می‌رساندم.
ایشان ادامه دادند: گرچه تبلیغ دین از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است؛ اما حضور در مناطق دوردست و آسیب‌پذیر نیاز به خلوص نیت دارد كه خوشبختانه شما طلاب عزیز توفیق چنین سعادتی را پیدا كرده‌اید و امیدوارم در ذخیره اعمالتان ثبت و ضبط شود و به یقین اسباب نجات شما در دنیا و آخرت همین سفرهای تبلیغی است.

 

شنبه / 10 ارديبهشت / 1390