جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
بازديد مرجع عالي قدر از چهارمين سوگواره حديث غربت

حضرت آیت الله العظمی صافی عصر دیروز شنبه 17/2/1390 در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با حضور در سوگواره «حدیث غربت در كوچه های بنی هاشم» از قسمت های مختلف آن بازدید كردند.
در این بازدید كه در فضایی سرشار از حزن و اندوه برگزار شد و تا دقایقی قبل از اذان مغرب به طول انجامید مرجع عالی قدر آماده سازی و برگزاری این مجموعه ها را احیای فرهنگ فاطمی و نشر معارف اهل بیت دانستند.
حضرت آیت الله العظمی صافی در ابتدای ورود خود به محل سوگواره بعد از بازدید از كوچه های بنی‌هاشم و محل نمادین سقیفه بنی‌ساعده با حضور در جمع خادمین حضرت زهرا سلام الله علیها و برپاكنندگان این محل، طی سخنان كوتاهی برگزاری این مجموعه برنامه‌ها را احیای امر اهل بیت علیهم السلام دانستند و بر برگزاری هر چه باشكوهتر آن تاكید كردند.
مرجع تقلید شیعیان جهان فرمودند: احساس من بعد از مشاهده این همه خدمات شبانه روزی انجام شده در این مكان قابل توصیف نیست و از دیدن این فضا بسیار خوشحال شدم.
حضرت آیت الله العظمی صافی برگزاری این سوگواره و به تصویر كشیدن انحرافات بزرگی كه در ایام بعد از وفات پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و سلم رخ داد را مهم دانستند و فرمودند: جهان اسلام تا امروز از همین انحرافات رنج می برد و ارائه تصویری قابل فهم برای مردم به این شكل بسیار با ارزش است؛ گرچه این صحنه‌ها گوشه‌ای از مصائب وارد بر امیرالمومنین و حضرت زهرا را هم توان توصیف ندارد و همه از درك آن مصائب عظیم عاجزیم.
ایشان با بیان این كه خط اسلام از سقیفه و بعد از غصب خلافت امیرالمومنین علیه السلام تغییر یافت فرمودند: امیدوارم این برنامه سبب بیداری همگان به خصوص نسل جوان شود و مزید معرفت ولایی آنان را فراهم نماید
مرجع تقلید شیعیان جهان فرمودند: باید اتصال ما با اهل بیت علیهم السلام بیشتر شود كه سعادت دنیا و آخرت در ولایت امیرالمومنین علیه السلام می‌باشد و در كنار این عرض ادب باید در عمل هم به سیره آن بزرگواران ثابت قدم باشیم
حضرت آیت الله العظمی صافی فرمودند : طبق فرمایش امام صادق علیه السلام اگر كسی فردی را دوست دارد برای اطاعت از او آماده است و نمی توان بگوییم محب اهل بیت هستیم ولی جامعه ما و كارهای خودمان مخالف فریاد ولایت پذیریمان باشد و باید اهتمام نمود در عمل هم امر به معروف و نهی از منكر و حفظ هویت دینی و ولایی ما محكم تر از قبل شود و بانوان با تمسك به حضرت زهرا بر حفظ حجاب خود كوشا باشند.
ایشان یكی از مصادیق احیای امر اهل بیت را در برگزاری همین نمایشگاه باشكوه دانستند و فرمودند: این برنامه كه در ایام شهادت حضرت زهرا انجام می شود باید هر سال باشكوهتر و با عظمت‌تر از قبل انجام شود و در كنار آن همه بازدیدكنندگان باید با عمل به گفتار آن بزرگواران اثبات كنند كه شیعه فاطمی و شیعه علوی هستند و همه برای تحقق مقاصد حضرت ولی عصر ارواحنا فداه كار كنیم.
معظم له در پایان بیانات خود ضمن تشكر و قدردانی از كلیه‌ی خدمتگزاران این بنای باشكوه فرمودند: هر روز در پایان وقت حساب كنیم كه چند قدم در جهت خشنودی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برداشته‌ایم و بكوشیم كه روز بعد اسباب خوشحالی و سرور قلب ایشان را بیشتر از قبل فراهم نماییم.
مرجع عالی قدر سپس به بازدید خود از كوچه های بنی هاشم ادامه داده و منزل حضرت زهرا ، منزل امام صادق، بیت الاحزان و قبرستان بقیع را مورد بازید قرار دادند.
در حین بازدید مرجع عالی قدر دست اندركاران این بنای باشكوه گزارشات لازم پیرامون ساخت و تجهیز این سوگواره را به محضر معظم له ارائه می كردند.
به هنگام حضور آیت الله العظمی صافی در محل نمادین قبرستان بقیع كه با غروب آفتاب روز شهادت حضرت زهرا مصادف شده بود یكی از مداحان اهل بیت در فضایی سرشار از اشك و ناله، دقایقی را به ذكر مصیبت پرداخت

 

 

يكشنبه / 18 ارديبهشت / 1390