پنجشنبه: 1403/01/9
نسخه مناسب چاپSend by email
تجليل حضرت آيت الله العظمي صافي از خادمان كتاب «سلسله موضوعات الغدير» و توصيه معظم له بر گسترش فرهنگ غدير در جامعه اسلامي

حضرت آیت‌الله العظمی صافی ظهر امروز 27 اردیبهشت ماه سال 1390 در مراسم رونمایی از دوره 27 جلدی سلسله موضوعات الغدیر اثر مرحوم علامه امینی فرمودند: این برنامه‌ای كه شما پیش گرفته‌اید و به دنبال ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام و مذهب تشیع هستید كاری بسیار ارزشمند است.

ایشان با تأكید بر ضرورت آشنایی بیشتر مردم با مبانی اسلامی افزودند: باید تلاش كنیم كه نشر علوم اهل بیت علیهم السلام و فضایل ائمه اطهار علیهم السلام در جامعه گسترش و نسل جوان امروز ما با این فرهنگ بیشتر انس بگیرند.
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینكه راه سعادت بشریت در تعلیمات و معارف اسلامی است، تصریح كردند: خیر دنیا و آخرت انسان‌ها در آشنایی با معارف اهل بیت علیهم السلام و تعلیمات اسلام است و هرچه بتوانیم این معارف را در جامعه توسعه و گسترش دهیم موفق‌تر خواهیم بود
معظم له با ذكر روایتی از حضرت رسول اكرم كه بیان فضائل و مناقب امیر المومنین حضرت علی علیه السلام را غیر قابل شمارش دانسته‌اند، فرمودند: از این رو شناخت و آگاهی ما نسبت به حضرت علی علیه السلام هر چقدر هم باشد، بازهم اندك است و ما باید شناخت‌مان را نسبت به ایشان افزایش دهیم.
ایشان ادامه دادند: ‌امروز نسل جوان ما نیاز به معارف حقه اهل بیت علیهم السلام دارد و ما باید آن‌ها را از این سرچشمه واقعی سیراب كنیم كه نهج البلاغه و كتاب الغدیر یكی از این منابع غنی برای آشنایی جوانان به شمار می‌آیند.
معظم له افزودند: جوانان ما هرچه با قرآن و نهج‌البلاغه بیشتر انس بگیرند، از خطر انحراف دشمنان در امان خواهند ماند؛ بنابراین آشنایی جوانان با معارف اسلامی و دینی ضروری است.
حضرت آیت الله العظمی صافی با اشاره به كتاب ارزشمند الغدیر علامه امینی فرمودند: این كتاب ارزشمند احیاكننده ولایت است و ایشان حقشان را نسبت به تبیین ولایت امیرالمومنین ادا كردند و ما نیز وظیفه داریم همچون ایشان در این راه گام برداریم.
ایشان همچنین از گردآورندگان این اثر ارزشمند قدردانی كردند و افزودند: قدر خود را بدانید كه چنین توفیقی نصیب شما شده است و توانسته‌اید در این راه گام بردارید و شكرگذار باشید كه خداوند چنین موقعیتی را برای شما فراهم كرده است و بدانید هر چقدر هم شكر خدا را بجای آورید، باز هم اندك است.
در ابتدای این دیدار حجة‌الاسلام محمد حسن شفیعی شاهرودی، مدیر مؤسسه میراث نبوت گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در گردآوری این اثر را خدمت معظم له ارائه نمود.
 

 

 

سه شنبه / 27 ارديبهشت / 1390