جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آيت الله العظمي صافي در ديدار اعضاي ستاد همايش نقش روحانيت در دفاع مقدس:
مهمترين عامل حضور مردم در جبهه‌ها، دفاع از اسلام و قرآن بود.

حضرت آیت الله العظمی صافی صبح امروز دوشنبه 2/3/1390 اعضای ستاد همایش نقش روحانیت و مرجعیت در دفاع مقدس را به حضور پذیرفتند.
در این دیدار معظم له با اشاره به ایثار و فداكاری‌های صورت گرفته در طی هشت سال دفاع مقدس اظهار داشتند:دفاع مقدس امتحان بزرگی برای ملت ما بود و تاریخ كم‌نظیری را رقم زد.
ایشان با تأكید بر ثبت و ضبط حال و هوای معنوی دوران انقلاب و جنگ، آنها را سرمایه‌هایی برای نسل‌های آینده دانستند و افزودند:‌ هشت سال دفاع مقدس درس‌های فراوانی داشت كه برای همگان آموزنده بود و حال و هوای این دوران باید برای نسل‌های آینده حفظ شود.
مرجع تقلید شیعیان جهان نقش حوزه و روحانیت را در طول انقلاب بی‌بدیل خواندند و فرمودند: روحانیت در دوران دفاع مقدس، نقشی اساسی و اصلی داشت و به سبب تشویق و ترغیب روحانیت و مرجعیت بود كه مردم در میدان جنگ حضور می‌یافتند.
معظم له به تبیین دلایل حضور مردم در صحنه پرداختند و ادامه دادند: دفاع از قرآن و دین هدف اصلی از مبارزه با رژیم شاهنشاهی بود كه روحانیت این موضوع را به خوبی برای مردم روشن كرد و مردم به همین دلیل، حضور جدی در این دوران داشتند.‌ همچنین دفاع بی‌دریغ مردم از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و الهی هدف اصلی مردم برای حضور در جبهه بود.
حضرت آیت الله العظمی صافی به نقشه‌ی دشمنان در شروع جنگ اشاره كردند و با بیان اینكه نقشه‌ی آنان كاملاً درست و حساب شده بود ولی تنها قدرت ایمان مردم را نادیده گرفته بودند، فرمودند: صدام براساس برنامه‌ریزی كه كرده بود،می‌پنداشت پس از فتح خرمشهر، فردای آن روز تهران را خواهد گرفت؛ ولی دفاع جانانه‌ی مردم در برابر متجاوزان، باوركردنی نبود و نقشه‌های آنان را نقش برآب كرد.
معظم له با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در دوران دفاع مقدس افزودند: امروز همه وظیفه داریم از ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی دفاع و آن را برای آینده حفظ كنیم.
ایشان ادامه دادند: نگهداشتن ارزشهای انقلاب و نظام بسیار مهم است؛ زیرا اگر روزی حادثه یا جریانی انحرافی رخ دهد، همین روحانیت و جوانان هستند كه در برابر آن خواهند ایستاد و ما باید این ارزش‌ها را برای همیشه حفظ كنیم.
در ابتدای این دیدار حجة الاسلام محمود ملك دار رئیس ستاد همایش نقش روحانیت و مرجعیت در دفاع مقدس گزارشی از فعالیت‌های این ستاد خدمت معظم له ارائه نمود و افزود: در طول دوران دفاع مقدس حوزه و روحانیت بیش از چهار هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام نموده است.
 

 

دوشنبه / 2 خرداد / 1390