جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
آیت الله العظمی صافی در دیدار مسئولان گلپایگان:
مسئولان و مردم گلپایگان، حافظ سابقه درخشان این شهر باشند./مسئولیت‌ها زودگذر است؛ لحظه‌ای، از خدمت به مردم غفلت نکنید.

 
سه شنبه 10 شهریور 1394، جمعی از مسئولان شهرستان گلپایگان با حضور در محلّ اسکان مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی در این شهر، با ایشان دیدار نموده و از توصیه‌های ارزشمند معظّم له بهره‌مند شدند.
در این دیدار که در فضایی آکنده از صمیمیت و با ابراز ارادت حاضرین در جلسه همراه بود، امام جمعه محترم، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیریت حوزه علمیه، ریاست دادگستری، شهردار و رئیس شورای شهر، فرماندار، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی گلپایگان و جمع دیگری از مسئولین این شهرستان حضور داشتند و گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های جاری شهرستان توسط امام جمعه و فرماندار محترم خدمت معظّم له ارائه شد.
معظّم له نیز در ابتدای دیدار، با تشکّر از حضور مسئولان شهرستان گلپایگان و تقدیر از خدمات انجام شده در این شهرستان فرمودند: گلپایگان، شهری با سوابق بسیار عالی و پر از نقاط مثبت تاریخی است. حضور علمای بزرگ از گذشته‌ی دور در این خطّه تا علمای متأخر، همه و همه نشان از ولایتمداری و تعهّد و تدیّن مردم این منطقه دارد که باید خداوند متعال را به خاطر این نعمت بزرگ شاکر بود و قدر زندگی در این شهر ولایی را دانست.
مرجع عالیقدر شیعه در ادامه، با اشاره به اخلاق‌مدار بودن مردم این منطقه بیان داشتند: از دیرباز تاکنون، مردم شریف این شهرستان، معروف و مشهور به اخلاق‌مداری بوده‌اند. علاقه به احکام اسلام و دستورات و معارف اهل البیت علیهم‌السلام و تعهّد و غیرت دینی، از ویژگی‌های مردم گلپایگان است که زبانزد عام و خاصّ می‌باشد. باید همه مسئولان و مردم تلاش کنند این سابقه درخشان حفظ شود و روز به روز بر معنویّت و علاقه مردم منطقه به اسلام عزیز، بیشتر شود.
ایشان در قسمت دیگری از توصیه‌های خود به مسئولان فرمودند: مسئولیت‌ها امتحان الهی و بسیار زودگذر است.
باید قدر فرصت خدمت به مردم را دانست و در جهت رضایت حضرت ولیّ‌عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف تلاش کرد. اول کسی که از خدمت به بندگان خدا و مردم مسلمان خوشحال می‌شوند وجود مبارک آن حضرت است. قدر این فرصت‌های زودگذر را بدانید و لحظه‌ای از خدمت به مردم و نفع‌رسانی به محرومان و ضعفا غفلت نکنید.
آیت الله العظمی صافی، با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های اقتصادی و عمرانی در شهرستان گلپایگان، لزوم توجّه بیشتر مسئولان کشوری به این منطقه و بخصوص ضعفا و محرومین را خواستار شدند و برای توفیقات بیشتر مسئولان این شهرستان دعا کردند.
معظم له در پایان این دیدار، شعری از یکی از شعرا درباره لزوم اهتمام بیشتر مسئولان به توسعه عدالت و رسیدگی به محرومان و ستمدیدگان قرائت فرمودند که در ذیل می آید:

کاخ آن باشد که جز دادش پی و بنیاد نیست * کاخ آن نَبوَد که بنیادش بجز بیداد نیست

کاخ کسری جفت نام نیک بینی هنوز * این ز سقف آهنین و ز پایه پولاد نیست

کاخ چبوَد(۱) داد مظلومان بده بر تلّ خاک *چون که بنیادش نه بر داد است، جز بر باد نیست

این دوام دولت از فیض عدالت‌گستری است* ور نه در خشت و گل این اندازه استعداد نیست

هر کجا عدل است آنجا جای امن است و صلاح* و اندر آنجا مفسدین را فرصت افساد نیست

حقّ‌گذاری بر اساس دین و دانش محکم است* قاضی بی‌دین و دانش، پاسدار داد نیست

لغزش ایمان بود زاییده فقر و نیاز * ور نه هیچ آلوده‌دامن، دزد مادرزاد نیست

(۱) چه بود

چهارشنبه / 11 شهريور / 1394