جمعه: 1403/01/10
نسخه مناسب چاپSend by email
حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:
همه مشکلات با تدبیر و تعقّل حلّ خواهد شد.

شب  گذشته (چهارشنبه 18 شهریور 1394) آقای دکتر محسن رضایی با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با معظم له دیدار کرد.

ایشان در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت منطقه و جهان اسلام، و نیز مسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی داخل کشور ارائه داد.

معظّم له نیز با تقدیر و تشکّر از ایشان، ضمن اشاره به برخی از مسائل مهمّ جهان اسلام فرمودند: متأسفانه گروهک جنایتکار داعش به اسم اسلام با این جنایات و وحشی گری‌ها بزرگترین ضربه را به اسلام عزیز زده و چهره این دین حنیف را مشوّش می‌نمایند. باید همه کشورهای اسلامی با همکاری و اتّحاد، با آنها مقابله و برای از بین‌بردن این فتنه تلاش نمایند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود فرمودند: به نظر من همه مشکلات را با ارتباط صحیح با کشورهای اسلامی همراه  با حفظ عزّت و شرافت و با تدبیر و تعقّل می‌توان برطرف نمود.

مرجع عالیقدر جهان اسلام در ادامه با اشاره به وجود برخی اختلافات در داخل کشور افزودند: اختلافات داخلی به نفع مملکت و نظام نیست و نباید برای رسیدن به منافع شخصی خود در اصول و منافع مردم اختلاف نمود؛ اینکه بعضی گروه‌ها می گویند ما باید باشیم و دیگران نباشند لجبازی است و به ضرر مملکت تمام خواهد شد. همه باید برای حفظ منافع عموم مردم تلاش کنند و در کارهایشان خدا را در نظر بگیرند.

معظّم له در قسمت دیگری از توصیه‌های خود در رابطه با لزوم رفع سریع گرفتاری‌های مردم فرمودند: همه باید درصدد این باشند که مشکلات معیشتی و اقتصادی محرومین به زودی برطرف شود. نباید اختلافات داخلی باعث فشار اقتصادی  و معیشتی بر مردم شریف ایران گردد.

آیت الله العظمی صافی در ادامه این دیدار، نسبت به اخذ زیاد مالیات از مردم تذکّر دادند و فرمودند: نباید مردم را در فشار قرار داد و بیش از حدّ از آنها مالیات گرفت؛ البته مالیات هم باید در جای صحیح خود مصرف گردد و از مصرف آن در جایی که بر خلاف اسلام و شریعت است پرهیز نمود.

ایشان در پایان این دیدار خطاب به دکتر رضایی فرمودند: ان‌شاء الله تعالی شما و همکارانتان مورد عنایات حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشید. هرگز در کارهای خود مأیوس نشوید و بدانید ان‌شاء‌الله با نظر مقدّس و دعای آن حضرت، مشکلات و گرفتاری‌ها برطرف خواهد شد.

پنجشنبه / 19 شهريور / 1394